Vivid Games od lutego notuje wzrost pobrań gier o ok. 25 proc. w porównaniu do stycznia. Największa zwyżka, o około 200 proc., ma miejsce w Chinach - podał Vivid Games w komunikacie. Spółka wiąże większą liczbę pobrań z pandemią koronawirusa.


"Analiza wskaźników uzyskiwanych przez produkty emitenta wykazuje, że istnieje korelacja między pandemią koronawirusa a wynikami spółki. Od początku lutego emitent obserwuje globalny około 25 proc. wzrost pobrań wszystkich produktów spółki w porównaniu do stycznia br., przy czym największy wzrost, o około 200 proc. emitent odnotował w Chinach, tj. kraju najbardziej dotkniętym pandemią" - napisano.
W ocenie spółki, w związku z wprowadzanymi przez wiele krajów ograniczeniami przemieszczania się, gospodarstwa domowe mogą wydawać więcej na rozrywkę dostępną cyfrowo, w tym gry mobilne, co może pozytywnie wpłynąć na wyniki finansowe Vivid Games.
Od 16 marca spółka działa w trybie pracy zdalnej, który obejmuje wszystkich pracowników i współpracowników.
"Specyfika działalności spółki tj. produkcji i dystrybucji gier wideo na urządzenia mobilne, pozwala na wprowadzenie takiego systemu pracy bez znaczącego wpływu na jej efektywność" - oceniono w komunikacie.
Dodano, że w związku z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na światowych rynkach kapitałowych spółka nie jest w stanie ocenić wpływu pandemii na przebieg trwającej oferty obligacji serii B.
Oferta publiczna obligacji Vivid Games o wartości do 5 mln zł rozpoczęła się 9 marca. Zapisy potrwają do końca miesiąca.
W styczniu spółka podawała, że w zależności od wielkości emisji obligacji, środki z niej pozyskane zostaną przeznaczone na spłatę papierów serii A oraz finansowanie inwestycji planowanych przez spółkę na 2020 rok. W maju 2020 roku zapadają obligacje serii A spółki o wartości 10,5 mln zł.
Vivid Games to producent gier w modelu free-to-play na urządzenia mobilne. W 2016 roku spółka przeniosła notowania na rynek główny GPW. Wcześniej, od 2012 roku, była notowana na NewConnect. (PAP Biznes)
kuc/ osz/