

Analitycy Vestor DM, w raporcie z 26 marca, podwyższyli cenę docelową dla akcji 4funMedia do 21,8 zł z 20,5 zł wcześniej.
We wtorek ok. godz. 9.20 za akcję spółki płacono 11 zł.
Zdaniem analityków, czynnikiem odpowiedzialnym za poprawę wyników grupy (wzrost przychodów o 21 proc. do 39,3 mln zł, przy wzroście EBITDA o 25 proc. do poziomu 9,4 mln zł) był rozwój działalności na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej, której przychody wzrosły o 114 proc. do 17,1 mln zł a EBITDA o 435 proc. do 5,9 mln zł.
Za dalsze wyniki spółki ma odpowiadać dalszy wzrost przychodów z reklamy zewnętrznej oraz spadek przychodów segmentu telewizyjnego.
Zdaniem autorów raportu, działalność na rynku reklamy zewnętrznej ma pozwolić spółce na wzrost przychodów o 10 proc. i EBITDA o 17 proc. w 2019 roku.
W opinii analityków, poprawa wyników oglądalności w segmencie telewizyjnym w najbliższych latach ma być ciężka do osiągnięcia, a spadające przychody mogą wywierać presję na redukcję kosztów. W latach 2019/20 analitycy oczekują mniej istotnego wpływu segmentu TV na wynik EBITDA na poziomie 1,9 mln zł i 1,4 mln zł.
Na wyniki ma także wpływać rozwój działalności e-commerce.
"Zarząd oczekuje wygenerowania 15 mln zł przychodów z działalności e-commerce już w 2019 r., jednocześnie zakładając osiągnięcie progu rentowności jeszcze w tym roku. W naszej opinii działalność ta wciąż jest na wczesnym etapie, w związku z czym osiągnięcia rentowności oczekujemy raczej na przełomie lat 2020/21" - podano w raporcie.
Autorem raportu, który został rozpowszechniony 26 marca o godz. 8:00 jest Michał Wojciechowski.
Depesza jest skrótem rekomendacji Vestor DM. W załączniku zamieszczamy plik PDF z raportem. Raport jest też dostępny na stronie www.vestor.pl (PAP Biznes)
doa/ osz/