Vercom chce obsługiwać milion klientów w perspektywnie najbliższych lat - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Spółka planuje sprzedaż swoich usług do kolejnych krajów.


"Naszym długofalowym celem jest to, że chcemy obsługiwać milion płacących klientów w perspektywnie najbliższych lat. Aby ten cel osiągnąć będziemy kładli jeszcze większy nacisk na dostarczanie naszych usług w modelu lite, gdzie nasze zaawansowane technologie podajemy setkom tysięcy klientów w sposób, który jest dla nich dobrze dopasowany" - powidział prezes Krzysztof Szyszka.
Prezes wskazał, że liczba obsługiwanych klientów wzrosła 3-krotnie w stosunku do II kw. 2022 r. - liczba ta zwiększyła się o ponad 50 tysięcy, zatem obecnie liczna klientów wynosi ponad 73 tysiące.
W II kw. 2023 r. marża zysku brutto na sprzedaży wzrosła o ok. 14 p.p. rdr i wyniosła ok. 54 proc.
"Jeśli spojrzymy na to, gdzie generujemy dziś najwięcej marż to rynkiem nr 1 w naszej sprzedaży zagranicznej jest rynek Stanów Zjednoczonych - 1/3 marż generowana jest na tym rynku. W następnej kolejności są to wysoko rozwinięte kraje Europy Zachodniej. Ale nie poprzestajemy na tym, mamy kolejne pomysły związane z poszerzaniem geografii sprzedaży naszych usług i konsolidacji kolejnych rynków" - powiedział prezes.
Zysk netto j.d. w drugim kwartale 2023 r. wzrósł do 17,6 mln zł z 4,8 mln zł przed rokiem. Konsensus zakładał 14,8 mln zł zysku.
"Warto zaznaczyć, że wysoką dynamikę wzrostu odnotowaliśmy również na poziomie zysku netto, co jest istotne dla naszych akcjonariuszy w kontekście potencjalnych dywidend w kolejnych latach. (...) Duży wpływ na taką dynamikę miał efekt różnic kursowych, które powstały głównie na wycenie naszego zobowiązania kredytowego zaciągniętego w związku z przejęciem spółki MailerLite. Przed rokiem miały one (różnice kursowe - przyp. PAP) ujemny wpływ na nasz wynik w wysokości ok. 2 mln zł, w tym roku można powiedzieć, że kurs działa na naszą korzyść i efekt był dodatni" - powiedział Łukasz Szałaśnik, Chief Financial Officer.
Łukasz Szałaśnik wskazał, że spółka jest na dobrej ścieżce, żeby zejść ze wskaźnikiem długu netto do EBITDA w okolice zera w perspektywie najbliższych dwóch lat.
Skorygowana EBITDA Vercomu w drugim kwartale 2023 r. sięgnęła 21 mln zł - poinformowała w raporcie technologiczna spółka dostarczająca rozwiązania chmurowe w modelu CPaaS. Konsensus PAP Biznes zakładał 19,4 mln zł EBITDA.
Przychody Vercomu w drugim kwartale 2023 r. wyniosły 81,1 mln zł. Analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 79 mln zł.
Jak podano, w drugim kwartale ponad połowa przychodów generowanych przez spółkę pochodziła z zagranicy, a liczba klientów wzrosła do ponad 73 tysięcy.
Vercom tworzy platformy komunikacyjne w chmurze, które umożliwiają firmom budowanie relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Obecnie z usług Vercom korzysta ponad 73 tys. firm oraz prywatnych przedsiębiorców na 180 rynkach. Zespół Vercom obejmuje ponad 300 osób skupionych w 30 lokalizacjach na całym świecie, m.in. w San Francisco, Nowym Jorku, Berlinie, Pradze, Poznaniu oraz Warszawie.
alk/ gor/