Udział transakcji zbliżeniowych we wszystkich płatnościach kartami z logo MasterCard lub Maestro wzrósł do 78 proc. - poinformował w poniedziałek MasterCard.


Rok wcześniej udział ten wynosił około 66 proc.
Liczba kart zbliżeniowych Mastercard aktywnie używanych przez Polaków wzrosła w ciągu roku o 26 proc., o 49 proc. zwiększyła się liczba transakcji, a o 88 proc. wartość realizowanych nimi płatności bezstykowych.
Średnia kwota takiej transakcji wyniosła 49 zł, w porównaniu z kwotą 45 zł w roku ubiegłym.
"Najnowsze dane Mastercard potwierdzają, że w ciągu 10 lat od udostępnienia w Polsce technologii zbliżeniowej, stała się ona dominującym rozwiązaniem płatniczym, bez którego użytkownicy kart nie wyobrażają już sobie zakupów" - napisano w komunikacie.
W badaniu opinii przeprowadzonym przez Kantar TNS na zlecenie Mastercard połowa ankietowanych deklarowała, że w placówce, która przyjmuje płatności bezgotówkowe, będzie kupować częściej, a dwie trzecie poleci go innym. Jedna trzecia konsumentów jest skłonna wydawać wyższe kwoty w punkcie sprzedaży, który udostępni terminal płatniczy. (PAP Biznes)
seb/ osz/



























































