Przychody Ambry ze sprzedaży netto w trzecim kwartale roku obrotowego 2021/22 wyniosły 130,2 mln zł, a strata netto j.d. 0,5 mln zł. W analogicznym okresie poprzedniego roku przychody były na poziomie 132,5 mln zł, a zysk netto j.d. wyniósł 2,2 mln zł - wynika z raportu kwartalnego. W ocenie spółki spadek sprzedaży jest efektem pogorszenia się nastrojów konsumenckich oraz późniejszego niż przed rokiem terminu świąt wielkanocnych.


Zysk operacyjny Ambry w trzecim kwartale wyniósł 1,1 mln zł, w porównaniu do 6,6 mln zł rok wcześniej. Marża ze sprzedaży spadła o 1,1 mln zł, czyli o 2 proc., a jej rentowność obniżyła się w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku obrotowego.
Jak podano, w trzecim kwartale 2021/2022 r. rentowność marży ze sprzedaży była niższa na skutek wzrostu cen zakupu - jednocześnie rosły koszty dystrybucji (paliwa, wynagrodzenia).
Na największym rynku działalności grupy, czyli w Polsce, przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale spadły o 5,5 proc. rdr.
Na zagranicznych rynkach ponownie najszybszy wzrost został osiągnięty w Rumunii, gdzie dynamika sprzedaży wyniosła 15,5 proc. (w walucie lokalnej). Na rynkach Czech i Słowacji sprzedaż liczona w koronach czeskich spadła natomiast o 1,6 proc.
Po trzech kwartałach 2021/22 Ambra odnotowała 596,1 mln zł przychodów (wzrost o 14,6 proc. rdr), 45,2 mln zł zysku netto j.d. (wzrost o 21,4 proc. rdr), 75,4 mln zł EBIT (wzrost o 16,2 proc. rdr).
W tym czasie wydatki inwestycyjne grupy wyniosły 20 mln zł i obejmowały w znacznej części kontynuację modernizacji zakładu produkcyjnego w Woli Dużej.
"Rosnące koszty zakupu stanowią wyzwanie dla rentowności naszej działalności. Dlatego wprowadzamy znaczące podwyżki cen sprzedaży naszych produktów. Jednocześnie nadal pracujemy nad dalszym wzmacnianiem naszych marek i inwestujemy w ich rozwój, co zwiększy ich długookresową wartość" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Robert Ogór.
Grupa Ambra jest producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. (PAP Biznes)
doa/ mfm/