Skonsolidowane przychody VRG w kwietniu 2023 roku wyniosły 108,2 mln zł, co oznacza spadek o 0,6 proc. rdr - poinformowała spółka we wstępnych szacunkach. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 375,2 mln zł i były wyższe rdr o 6,4 proc.


Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w kwietniu 57,6 mln zł, o 6,4 proc. mniej rdr. W okresie styczeń-kwiecień w tym segmencie przychody wyniosły około 182,6 mln zł i były wyższe o 3,2 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w kwietniu 50,5 mln zł i były wyższe rdr o 7 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 192,5 mln zł, czyli wzrosła o 9,6 proc. rdr.
Sprzedaż online ukształtowała się w kwietniu na poziomie 11,6 mln zł, co oznacza spadek rdr o 27,3 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 45,9 mln zł i była niższa o 23,1 proc. rdr.
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnęła w kwietniu 56,2 proc. i była niższa o 0,5 pp. rdr. Narastająco, marża wyniosła 52,8 proc. i była wyższa o 0,3 pp. rdr.
"W kwietniu obserwowaliśmy ochłodzenie nastrojów konsumenckich. Pomimo negatywnego wpływu czynników rynkowych, grupa zdołała osiągnąć wynik zbliżony do bardzo dobrego kwietnia 2022 oraz zanotowała najwyższą miesięczną sprzedaż w bieżącym roku. Dobrze oceniamy zachowanie segmentu jubilerskiego, który w kolejnym miesiącu utrzymuje pozytywną dynamikę wzrostu" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Janusz Płocica, prezes Grupy VRG.
"Kolejny miesiąc notujemy lepsze wyniki sprzedażowe w kanale offline niż online, pomimo zmniejszenia o ok. 10 proc. wejść do sklepów sieci stacjonarnej. Wskazuje to na zachodzące zmiany i ewolucję w zachowaniu konsumentów. W kwietniu jak i w całym drugim kwartale nasza sprzedaż jest tak jak w roku ubiegłym napędzana zakupami okolicznościowymi, związanymi przede wszystkim z uroczystościami rodzinnymi i biznesowymi" – dodał Płocica.
Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec kwietnia 2023 roku wyniosła 51,9 tys. m kw., czyli spadła o 0,8 proc. rdr. (PAP Biznes)
alk/ pel/ ana/