REKLAMA
QUIZ

Pasażerowie Ryanair nie dostaną voucherów na posiłki

2005-11-16 07:32
publikacja
2005-11-16 07:32
W nowym terminalu Lublinka podróżni zapoznają się z oświadczeniem Ryanaira, z którego wynika, że w wypadku odwołania lub opóźnienia lotu pasażerowie nie dostaną od tej linii lotniczej voucherów na posiłki. „Firma Ryanair nie będzie opłacać ani ponosić podobnych kosztów, ponieważ w zakres naszych usług nie wchodzi serwowanie posiłków i przekąsek i nie są one wliczone w cenę biletów”.

Tymczasem prawodawstwo Unii Europejskiej stanowi, iż wszystkie europejskie linie lotnicze są zobowiązane do zapewnienia posiłków oraz napojów bez żadnych opłat ze strony pasażerów.

– Zobowiązanie to dotyczy przypadku, jeżeli samolot jest odwołany lub opóźniony przynajmniej o dwie godziny na trasach krótszych niż 1500 kilometrów lub o trzy godziny na dłuższych dystansach – wyjaśnia Dominik Krakowiak z centrum informacji Komisji Europejskiej Europa Direct.

Co na to tani przewoźnik? – Nie oferujemy posiłków, bo jest to technicznie niemożliwe – mówi Wojciech Karubin z Ryanaira. – Pasażerowie mają jednak możliwość przesłania firmie rachunków za posiłki i napoje w rozsądnej wysokości.

To stanowisko także nie jest zgodne z unijnym prawodawstwem.

– Prawo jest jednoznaczne: czekającym powinny być oferowane posiłki bądź vouchery, a nie refundacja zakupionych przez nich przekąsek – twierdzi Dominik Krakowiak.

Ryanair protestuje przeciwko unijnej regulacji. Wraz z innymi tanimi liniami lotniczymi wniósł sprawę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Ma zostać rozstrzygnięta jeszcze w tym roku.

Dziennik Łódzki
(masz)
Źródło:
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki