PCF Group miał w 2022 roku wynik EBITDA na poziomie 48,2 mln zł, a przychody sięgnęły 171,5 mln zł - poinformowała spółka w raporcie rocznym. Wyniki są zgodne z podanymi pod koniec stycznia przez spółkę szacunkami. Zysk netto grupy w zeszłym roku sięgnął 18,7 mln zł.


Prezes PCF Group Sebastian Wojciechowski przypomniał w liście do akcjonariuszy, że druga połowa roku 2022 przyniosła zakończenie współpracy z amerykańskim wydawcą Take-Two Interactive, przy projekcie „Dagger”.
"Wybiło nas to ze strefy komfortu i dało wielki impuls do zmian wewnątrz organizacji. Zamiast myśleć o projektach M&A postawiliśmy na organiczny wzrost, skupiliśmy się na rozwoju własnych zespołów deweloperskich i projektów, na wdrożeniu Centers of Excellence, na rozwoju zespołu wydawniczego, na przygotowaniu pięcioletniego planu ?nansowego dla grupy" - napisał prezes Wojciechowski.
Na początku 2023 roku PCF Group przedstawił aktualizację strategii.
"Stawiamy w niej na wzmocnienie działalności wydawniczej (model self-publishing), na oparciu gier z naszego portfela wydawniczego na modelu gry jako usługi (Game-as-a-Service) i zróżnicowaniu modeli monetyzacji gier (od pay-to-play do free-to-play)" - napisał prezes do akcjonariuszy.
"Na rok 2023 mamy mnóstwo planów związanych z realizacją naszej zaktualizowanej strategii. Będziemy ciężko pracowali nad naszymi projektami, nad rozwojem naszych zespołów, nad pozyskaniem kolejnych partnerów biznesowych. Z dużymi emocjami czekamy na premierę VR-owego projektu Thunder, który realizuje studio Incuvo, w oparciu o IP z portfolio studia People Can Fly. Premiera gry Thunder będzie też chrztem bojowym naszego pionu wydawniczego, a działania marketingowe wokół tego tytułu rozpoczną się już niebawem" - dodał.
W efekcie realizacji strategii w latach 2023-2027 PCF Group powinien skokowo zwiększyć skumulowane przychody do co najmniej 3 mld zł.
"Aby zrealizować nasze plany potrzebujemy kapitału; jego pozyskaniu ma służyć emisja nowych akcji, która została przegłosowana przez walne zgromadzenie 28 lutego 2023 roku. Powodzenie emisji ma zapewnić pozyskanie nowego partnera – 10-procentowym inwestorem PCF Group będzie Krafton, jeden z największych południowokoreańskich producentów i wydawców gier. Planujemy zakończyć proces pozyskania kapitału w pierwszym półroczu 2023 roku" - napisał Sebastian Wojciechowski.
Zgodnie z przyjętą strategią PCF Group, większość gier z portfela grupy będzie realizowana w modelu self-publishing. W opinii zarządu, w dłuższej perspektywie może być on dużo bardziej dochodowy od realizowanego dotychczas modelu współpracy z wydawcami.
Obecne portfolio grupy składa się z siedmiu projektów - czterech gier z segmentu AAA (Gemini, Dagger, Bifrost, Victoria), jednej z segmentu compact AAA (Re) oraz dwóch projektów VR (Thunder, Green Hell VR). Premiera Gemini planowana jest na 2026 r., a projektów Dagger, Bifrost, Victoria na 2025-2026 r. Projekt Red jest obecnie w fazie koncepcyjnej.
Wyniki grupy PCF w czwartym kwartale 2022 roku według wyliczeń PAP Biznes, ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz do wyników z poprzednich okresów (dane w mln zł): |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
4Q2022 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2022 |
Przychody | 40,5 | 40,7 | -0,5% | -16,5% | 0,5% | 171,5 |
EBITDA | 7,9 | 9,8 | -19,7% | -56,7% | -30,4% | 48,2 |
EBIT | 3,2 | 6,0 | -45,9% | -78,7% | -50,0% | 31,1 |
zysk netto j.d. | -20,0 | 3,3 | - | - | - | 18,7 |
marża EBITDA | 19,5% | 24,2% | -4,73 | -18,14 | -8,63 | 28,11% |
marża EBIT | 8,0% | 14,7% | -6,67 | -23,43 | -8,10 | 18,12% |
marża netto | -49,3% | 7,8% | -57,11 | -80,18 | -87,84 | 10,89% |
pr/ osz/