Aktualne trendy potwierdziły targi Saloni skupiające najważniejsze firmy zajmujące się wyposażeniem wnętrz i projektowaniem, które odbyły się od 12 do 17 kwietnia w Mediolanie. Oprócz polskich przedsiębiorstw w targach udział wzięła wielkopolska misja gospodarcza, która miała na celu zbadanie możliwości wprowadzenia światowych trendów na lokalny rynek.

W Polsce widać potencjał do rozwoju produktów innowacyjnych. Potwierdza to udział w targach takich marek jak VOX czy Comforty, które zaprezentowały swoje najlepsze i najnowocześniejsze produkty. Kolejnym impulsem do stworzenia atmosfery sprzyjającej designowi może być udział w roli wystawcy Miasta Poznania oraz Województwa Wielkopolskiego w przyszłorocznych targach. Region będzie miał możliwość inspirowania się Lombardią, która podobnie jak Wielkopolska ma przemysłowy charakter i od zawsze słynęła z solidności i rzetelności. Jednak w ciągu ostatnich kilku dziesięcioleci zyskała jeszcze wizerunek miejsca sprzyjającego innowacjom i kreatywności.
Przykład Mediolanu pokazuje, że ciekawe rozwiązania nie wymagają ogromnych funduszy oraz wsparcia międzynarodowych koncernów. W ramach targów odbywały się imprezy towarzyszące, pokazujące dokonania młodych i niezależnych designerów. Dużym zainteresowaniem zwiedzających cieszyło się stoisko prezentujące produkcję klamek technologią wypalania w 3D. To tylko potwierdza, że dobry pomysł, dbanie o detale oraz włączenie konsumenta w proces twórczy może być podstawą sukcesu biznesowego konkretnej idei.
Sama organizacja targów odzwierciedlała aktualne trendy. Od materiałów konferencyjnych, przez aranżację przestrzeni targowych po interakcję z wystawianymi przedmiotami wszystko było skoncentrowane na użytkowniku. Dodatkowo zadbano o to, aby stoiska nie były bierne i statyczne. Wykorzystywano grę świateł oraz dźwięki, aby jeszcze mocniej zaangażować odwiedzającego. Niezwykłe wrażenie zrobił sposób wtopienia targów w przestrzeń miejską, jak na przykład zlokalizowanie wystawy w lokalnej piekarni lub ustawienie rzeźby konia wysadzanej kryształami Swarovskiego na poddaszu kuźni.
– To co widzieliśmy w Mediolanie jest dalekie od tego co spotykamy w naszym kraju, gdzie hale targowe są wydzielonymi strefami, a możliwość obcowania z produktem uniemożliwiona przez wystawową szybę. To chyba definitywnie podkreśla, że w Polsce design wciąż jest rodzajem sztuki, a nie elementem życia codziennego. Wierzę jednak, że to jedynie problem mentalności i już niedługo więcej polskich firm z różnych branż będzie mogła pochwalić się innowacyjnymi produktami – podsumowuje Dominika Fiszer.
Organizatorem misji był Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Jej celem była wymiana doświadczeń z europejskimi firmami i instytucjami związanymi z sektorem design. Przewodniczył jej Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego – Leszek Wojtasiak.
/Cogision
Zobacz też:
» ING Bank Śląski - nowa odsłona e-bankowości
» Nowy wizerunek strony nordea.pl
» Zmiany w Google w 2010 - droga do ideału i większych zysków
» ING Bank Śląski - nowa odsłona e-bankowości
» Nowy wizerunek strony nordea.pl
» Zmiany w Google w 2010 - droga do ideału i większych zysków
Źródło:Informacja prasowa