REKLAMA
WAKACJE NA GIEŁDZIE

NFZ zapyta pacjentów o wrażenia z pobytu w szpitalu

2020-03-03 11:05
publikacja
2020-03-03 11:05

Na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy, by sprawdzić, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce.

fot. Artush / / Shutterstock

Narodowy Fundusz Zdrowia wyjaśnia, że dzięki zebranym informacjom NFZ dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. Badanie, które rusza od tego tygodnia jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć.

O co będą pytać?

Rozmowa – jak zapowiada NFZ - potrwa kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą dziewięć pytań dotyczących konkretnych obszarów. Pacjent zostanie zapytany m.in. czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu, jaka była jakość wyżywienia, czy komunikacja była zrozumiała, czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami oraz czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne.

Będą też pytać czy bezpośrednie otoczenie było czyste, czy w nocy była cisza, czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu oraz jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala. Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.

Badanie jest anonimowe

NFZ wyjaśnia, by w czasie rozmowy z ankieterem nie podawać żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, informacji o badaniach, z których korzystano).

"Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują Twoich danych i nie będą Cię o nie prosić" – podkreśla Fundusz.

Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają numer telefonu, płeć, placówkę oraz datę skreślenia z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez placówkę. Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystano i nie mogą o nie pytać.

NFZ wyjaśnia, że w razie jakichkolwiek wątpliwości możesz potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590. (PAP)

autor: Katarzyna Lechowicz-Dyl

ktl/ krap/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
antek10
Bo sami nie wiedza jak jest. łahahahah - Spece od brania kasy za nic.

Powiązane: Zdrowie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki