Na pierwsze wezwanie do udziału w prywatyzacji PLL LOT odpowiedziało dwóch inwestorów finansowych oraz międzynarodowe linie lotnicze. Eksperci nie mają wątpliwości, że chodzi o grupę Air France - KLM, czyli głównego konkurenta Niemców z Lufthansy, która dzięki połączeniu sił z LOT-em mogłaby jeszcze umocnić pozycję.
Specjaliści rynku lotniczego uważają, że alians z francusko-holenderskim partnerem byłby korzystny dla LOT-u i pasażerów. Amsterdam i Paryż to dwa wielkie porty przesiadkowe, które otworzyłyby nam drogę na połączenia afrykańskie, azjatyckie i południowoamerykańskie, czyli wszystkie te, którymi od dawna interesuje się LOT. Część z nich LOT mógłby obsługiwać z Warszawy zwłaszcza, że prawdopodobnie pod koniec 2011 roku otrzyma w końcu nowe boeingi 787 dreamliner.
Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/"Dziennik Gazeta Prawna"/K.Lewenstam/kry
Źródło:IAR