Audi R8 GT Spyder, które wejdzie do sprzedaży w późniejszym okresie tego roku, będzie najdroższym produkcyjnym modelem marki w historii.
R8 GT Spyder to odkryta wersja normalnego R8 GT, który został wyprodukowany w ilości 333 sztuk w 2010 roku. Samochody korzystają oczywiście z tego samego silnika V10.
w GT Spyder inżynierowie odjęli aż 85 kilogramów z wagi normalnego V10 Spyder. Przedni i tylny zderzak zbydowane są z polimeru, wzmacnianego dodatkowo włóknem węglowym. Na tylnej klapie stały spojler zastępuje elektrycznie unoszony, którego mechanizm swoje ważył. Wymieniono nawet fotele na ultralekkie, na czym zaoszczędzono 31,5 kg.

R8 GT można zidentyfikować po okrągłych, nieco przestylizowanych końcówkach układy wydechowego, czerwonych logach GT dookoła auta, większym dyfuzerze i ciemnych tylnych lamp LED.
5,2 litrowy silnik V10 rozwija moc 560 koni mechanicznych, czyli o 34 więcej niż w standardowej wersji. Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 3,8 sekundy, zatem jest krócej o 0,3 s. Motor produkuje 540 niutonometrów momentu obrotowego. Te wszystkie wartości przenoszone są na koła za pośrednictwem semiautomatycznej sześciostopniowej skrzyni R-tronic. Zawieszenie zostało poważnie usztywnione i utwardzone, a układ kierowniczy jest teraz bardziej bezpośredni.
Wewnątrz oprócz nowych foteli nie znajdziemy dużo różnić. Kierownica została obszyta Alcantarą, a zegary są teraz białe.
Audi nie ujawniło na razie cen i terminu dostępności samochodu, ale przewiduje się, że za auto będzie trzeba dać minimalnie 165 tysięcy funtów (ok. 735 tys. zł).



