REKLAMA

Jak odkręcić internetowy kurek z pieniędzmi

2012-03-09 08:00
publikacja
2012-03-09 08:00
Aby zarabiać w sieci na swojej wiedzy, nie trzeba być ekspertem na skalę światową. Wystarczy posiadać wiedzę, której nie mają inni, a którą chcieliby mieć.

Każdy z nas ma tego rodzaju wiedzę


Jeśli w wolnym czasie zajmujesz się origami, jesteś ekspertem od origami. Z pewnością znajdą się ludzie, którzy opanowali sztukę składania papieru w wyższym stopniu niż Ty, oni jednak nie prowadzą stron internetowych, na których dzielą się swoją wiedzą na ten temat. Ty natomiast masz taką stronę. (A jeśli inni również prowadzą strony tematyczne, to koncentrują się na wykonywaniu papierowych zwierzątek, podczas gdy Ty zajmiesz się robieniem pudełek).

Załóżmy, że interesujesz się sportem — być może jesteś ekspertem w sprawach dotyczących Twojej miejscowej drużyny piłkarskiej. Jeśli lubisz gotować, być może znasz się na grillu albo jakimś innym szczególnym sposobie przyrządzania potraw.

Każdy z nas jest ekspertem w jakiejś dziedzinie, ponieważ każdego dnia wszyscy musimy jakoś wypełnić kolejne dwadzieścia cztery godziny. Jeśli pół dnia spędzasz w łóżku, a drugie pół na kanapie przed telewizorem, jesteś ekspertem od kanap, oper mydlanych i dziesiątków innych sposobów na marnowanie czasu. Jeśli tylko znajdzie się ktoś, kogo ta wiedza zainteresuje, dzięki internetowi będziesz mógł na niej zarobić.

Internet to gigantyczna kopalnia złota, do której wszyscy mamy nieograniczony dostęp  »
Być może nie uda Ci się zgromadzić miliona użytkowników. Jest raczej wysoce prawdopodobne, że jeśli założysz stronę poświęconą robieniu na drutach z wykorzystaniem żółtej wełny, zainteresowanie nią okaże tylko niewielki odsetek miłośników tej formy aktywności. Najprawdopodobniej będą to jednak zapaleni amatorzy robienia na drutach. To właśnie tacy ludzie najczęściej klikają w reklamy, kupują produkty oferowane w ramach relacji partnerskich i zapisują się na płatną subskrypcję Twojego biuletynu. Nawet jeśli zajmujesz się bardzo wąską tematyką, omawianie pewnych zagadnień w internecie powoduje udostępnienie Twojej wiedzy wszystkim ludziom z całego świata. Dzięki temu możesz zgromadzić dostatecznie szerokie grono użytkowników, aby zacząć zdobywać pieniądze na dalszy rozwój dochodowej działalności w sieci.

Na tym polega wartość długiego ogona — internet oferuje możliwość zdobywania rentownych odbiorców nawet w przypadku najbardziej specjalistycznych tematów. Posiadana przez Ciebie wiedza ma określoną wartość i może się stać punktem wyjścia do wygenerowania internetowego ka-czing!.

Znajdź swoją niszę


Pierwszy krok jest najprostszy i najprzyjemniejszy. Odczuwana radość najlepiej świadczy zaś o tym, że robisz wszystko tak, jak należy.

Mimo wszystko nawet na tym etapie wiele osób podejmuje niewłaściwe decyzje.

Już dawno przestałem liczyć ludzi, którzy podchodzą do mnie na konferencjach i warsztatach z pytaniem, jakiej tematyce powinni poświęcić swoją stronę internetową. Nie potrafię im pomóc w tej kwestii. Nie mam też pojęcia, co powinno stać się przedmiotem Twojej strony. Mogę jedynie podać zasadę obowiązującą w przypadku wszystkich dochodowych stron internetowych — muszą być poświęcone zagadnieniu, które interesuje ich właściciela i które sprawia mu radość.

Dowiedz się, jak wyssać z internetu wszystko, co najlepsze  »
Zapomnij na razie o pozornej wartości danego zagadnienia. Zapomnij o tym, że jedne tematy lepiej sprzyjają zarobkowaniu niż inne. Jeśli stworzysz stronę wyłącznie z myślą o pieniądzach, w pierwszej chwili zapewne usłyszysz ciche ka-czing!. Gdy jednak zdobędziesz wystarczająco szeroką wiedzę na temat działalności internetowej, aby zarabiać naprawdę poważne kwoty, zabraknie Ci pomysłów na nowe i ciekawe treści. Będziesz tym zagadnieniem do tego stopnia znudzony, że w ogóle przestaniesz cokolwiek publikować. Utrzymywanie strony stanie się dla Ciebie przykrym obowiązkiem, a wówczas możesz równie dobrze iść na etat. Będzie to dokładnie tak samo bolesne doświadczenie.

W taki sposób zbyt wiele nie zarobisz — możesz być pewien, że gdy Ty znudzisz się swoją stroną, w krótkim czasie znudzenie odczują również jej czytelnicy. W internecie roi się od szkieletów martwych stron, które założono z myślą o zarobkowaniu, a które potem zostały porzucone i zapomniane. Ich twórcy po prostu zajęli się czymś innym.

Poszukując własnej niszy, nie myśl o pieniądzach. Zapomnij o ka-czing!. Na to wszystko przyjdzie jeszcze czas. Pomyśl raczej o tym, co Cię interesuje.

Na czym upływa Ci większa część dnia? Co robisz w wolnym czasie? Jakie książki czytasz w wolnej chwili? Wszystkie te kwestie mogą stać się tematem dochodowej strony internetowej — nieważne, czy gros czasu poświęcasz na wspinaczkę górską, czy na walkę z kosmitami na Xboksie.

W praktyce wygląda to tak, że wszystkie możliwości możesz podzielić na dwie kategorie: związane z życiem osobistym i życiem zawodowym.

Zagadnienia związane z życiem zawodowym zawsze stanowią dobry wybór. Przecież ktoś Ci już płaci za tę wiedzę. Jeśli jesteś hydraulikiem, dostajesz zlecenia, ponieważ umiesz naprawić cieknący kran, a inni sobie z tym nie radzą. Jeżeli jesteś pracownikiem administracyjnym, potrafisz utrzymywać porządek w biurze i organizować sobie papierkową robotę. To wszystko wartościowe umiejętności. A jeśli jesteś lekarzem, prawnikiem lub księgowym… Chyba nie muszę mówić, jak dużą wartość ma wiedza zgromadzona w Twojej głowie.
Bez względu na to, jaki wykonujesz zawód, jakie masz doświadczenie i wykształcenie, dysponujesz pewnymi informacjami, dzięki którym zarabiasz na życie. Internet to miejsce, w którym możesz dzielić się tą wiedzą, a następnie — dzięki internetowym systemom generowania przychodów — przeistaczać ją w dźwięk ka-czing!.

*Artykuł stanowi fragment książki Brzdęk! Jak odkręcić internetowy kurek z pieniędzmi (Helion/Onepress 2012)
Źródło:
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki