HSBC Holdings musi zapłacić 175 mln dolarów kary za oszustwa dokonane przez jego pracowników. W drodze śledztwa zarzucono im wykorzystywanie poufnych informacji i kontakty z konkurencją, co mogło narazić klientów na straty.


Rezerwa Federalna w wyroku opublikowanym w piątek stwierdza, że w dziale HSBC zajmującym się rynkiem forex doszło do stosowania niedozwolonych praktyk, które naruszały interesy klientów. Kara wynosząca 175 mln dolarów została nałożona m.in. za manipulowanie stopami odniesienia na natychmiastowym rynku walutowym – pisze Bloomberg.
Potwierdziły to zapisy rozmów z elektronicznych czatów. Nie jest to pierwsza tego typu sprawa, która ciąży na karku HSBC. W ubiegłym roku pisaliśmy o sprawie międzynarodowego szefa działu wymiany walut w HSBC – Marka Johnsona i jego współpracownika, którzy stanęli przed sądem za dokonanie niedozwolonej transakcji. Po wpłynięciu od klienta żądania na wymianę 3,5 mld dolarów na funty szterlingi, pracownicy HSBC przed jego realizacją sami zakupili brytyjską walutę. Wiedzieli, że tak duża transakcja spowoduje wzrost ceny funta. Postępowanie w tej sprawie wciąż trwa.
Fed wymaga w wyroku od HSBC, żeby bank naprawił niedoskonałości związane z jego zarządzaniem, zarządzaniem ryzykiem, compliance i audytem. – Cieszymy się, że sprawa została rozwiązana – komentował z kolei bank HSBC w przesłanym do redakcji Bloomberga stanowisku.
MG