Grupa LPP miała w trzecim kwartale roku obrotowego 2023/24 575,6 mln zł zysku netto jednostki dominującej - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się 617,4 mln zł zysku.


Zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 574 mln zł wobec 396 mln zł zysku rok wcześniej (dane przekształcone).
Zysk operacyjny wyniósł 802,6 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał 829,7 mln zł zysku operacyjnego.
Przychody grupy wyniosły 4,351 mld zł, a rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 4,666 mld zł.
Poniżej przedstawiamy wyniki grupy LPP w trzecim kwartale 2023/24 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes. Dane w mln zł |
||||
---|---|---|---|---|
3Q2023 | wyniki | kons. | różnica | r/r |
Przychody | 4 350,5 | 4666,4 | -6,8% | -0,4% |
EBITDA | 1 159 | 1174,3 | -1,3% | 45,2% |
EBIT | 802,6 | 829,7 | -3,3% | 56,8% |
zysk netto j.d. | 575,6 | 617,4 | -6,8% | 45,5% |
*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2.
LPP spodziewa się pozytywnego efektu Black Friday, perspektywy IV kwartału są dobre, spółka obserwuje kilkunastoprocentowe rdr wzrosty sprzedaży online oraz dwucyfrowe dynamiki sprzedaży offline - poinformowało LPP w raporcie.
Spółka podała, że szacunki te obejmują okres od 1 listopada do 12 grudnia 2023.
LPP poinformowało, że w okresie od 23 do 27 listopada sprzedaż była wyższa o 27 proc. rdr przy jednocześnie korzystnych marżach brutto na sprzedaży.
Grupa LPP spodziewa się w roku finansowym 2024/25 r. przychodów w wysokości ok. 20 mld zł przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. - podała spółka w raporcie kwartalnym. CAPEX ma wynieść 1,3 mld zł.
"(...) na kolejny rok finansowy tj. 2024/25 dzięki wzrostom powierzchni, pozytywnym LFL oraz dwucyfrowym wzrostom r/r w kanale online, grupa spodziewa się przychodów w wysokości ok. 20 mld zł, przy marży brutto na sprzedaży w przedziale 52-53 proc. W roku 2024/25 spółka zakłada też utrzymanie efektywności kosztowej (wskaźnik: koszty operacyjne/ sprzedaż poniżej 40 proc.) oraz wydatki inwestycyjne na poziomie 1,3 mld zł z tego 1,2 mld zł na sklepy" - napisano.
Dodatkowo spółka chce zachować bezpieczny poziom zadłużenia i nie ma planów rolowania obligacji.
Na 2023/24 r. plany sprzedażowe grupy zakładają możliwość osiągnięcia ponad 17 mld zł sprzedaży, przy wzroście rdr w segmencie tradycyjnej sprzedaży (offline) oraz stabilnych sprzedażach rdr w kanale internetowym.
Spółka zakłada w 2023/24 r. zwiększenie powierzchni o 20 proc. rdr, priorytetowo traktując rozwój salonów marki Sinsay.
"Grupa w roku finansowym 2023/24 spodziewa się poprawy r/r marży brutto na sprzedaży (kształtującej się w przedziale 51-52 proc.), wynikającej z korzystniejszego kursu USD do PLN, niższych kosztów transportu (frachtu) oraz normalizacji stanu zapasów. W rezultacie, grupa chciałaby osiągnąć w 2023/24 marżę operacyjną powyżej 12 proc. Jednocześnie planowane jest utrzymanie poziomu wydatków inwestycyjnych w wysokości 1,1 mld PLN (w tym 800 mln PLN na salony). Spółka zakłada normalizację kapitału obrotowego (zobowiązania wyższe niż zapasy) oraz niższy r/r poziom dług netto/ EBITDA" - podało LPP. (PAP Biznes)
pel/ osz/
seb/ osz/
seb/