REKLAMA
OKAZJA

GDDKiA wyraził zgodę na podniesienie opłat za przejazd autostradą A4 na odcinku Katowice–Kraków

2019-01-15 13:20
publikacja
2019-01-15 13:20

Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, na wniosek Stalexport Autostrady Małopolska, wyraził zgodę na podniesienie opłat za przejazd autostradą A4 na odcinku Katowice–Kraków od 1 marca 2019 roku - poinformowała w komunikacie grupa Stalexport Autostrady.

fot. / / GDDKiA

Opłaty za przejazd dla pojazdów kategorii 2,3,4 i 5 wzrosną z kwoty 30 zł do kwoty 35 zł na każdym placu poboru opłat, tj. w Mysłowicach i w Balicach.

W komunikacie podano, że GDDKiA wobec braku umownych i prawnych podstaw do odrzucenia wniosku nie odmawia prawa do podwyższenia opłaty za przejazd autostradą płatną, wynikającego z umowy koncesyjnej, a prawo to mieści się w zakresie uprawnień koncesjonariusza.

Obecnie dla pojazdów kategorii 2 i 3 od stawki 30 zł stosuje się bonifikatę, która wynosi 12 zł. Spółka podała, że wysokość bonifikaty, która będzie obowiązywała dla tych pojazdów od 1 marca 2019 roku zostanie odrębnie skonsultowana z GDDKiA. (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (14)

dodaj komentarz
pc1974
W tym kraju wszystko drozeje. Tylko GUS z uporem maniaka twierdzi że inflacji nie ma. Chyba te NBPowskie dworki doją tam na drugim etacie.
ziombojmadafaka
W jukej wszedzie darmowe 3pasmowe autostrady.
Na polnocy autostrada m1 ma 4 pasy.
Duzo drog ktore autostradami nie sa ale ograniczenie predkosci jak na autostradzie.
Tylko raz wpakowalem sie przez przypadek na jeden z niewielu platnych odcinkow autostrady m6 pod b-ham. Zabulilem za przejazd godzinowa stawke robola.

Aha.
W jukej wszedzie darmowe 3pasmowe autostrady.
Na polnocy autostrada m1 ma 4 pasy.
Duzo drog ktore autostradami nie sa ale ograniczenie predkosci jak na autostradzie.
Tylko raz wpakowalem sie przez przypadek na jeden z niewielu platnych odcinkow autostrady m6 pod b-ham. Zabulilem za przejazd godzinowa stawke robola.

Aha.
No i ostatnio zniesli oplaty na Severn Crossing miedzy Walia i Anglia.
Pierszy raz od 800 lat mozna przejechac za friko nie placac za most/prom.
wizytator
Popatrzcie, a inflacja drepcze w miejscu.
I tu mam tylko z tyłu głowy słowa pieśni: "cuda, cuda ogłaszają".
jes
Z tej autostrady "żyje" spora grupa osób, dobrze ustawionych za sld. Gdzie wcześniej należeli? Zagadka na dziś ...
fakty odpowiada fakty
Ładnie to tak kłamać ? Pan Wąsacz, prezes Stalexportu, minister w rządzie Buzka z AWS, czyli kolega Kaczyńskiego, Tuska i reszty prawicowych styropianowców, po rządach których została słynna dziura Bauca, którą posprzątać musiało SLD. Pan Wąsacz znany jest jeszcze z wałków na PZU, czyli jak każdy przedstawiciel tej opcji politycznej Ładnie to tak kłamać ? Pan Wąsacz, prezes Stalexportu, minister w rządzie Buzka z AWS, czyli kolega Kaczyńskiego, Tuska i reszty prawicowych styropianowców, po rządach których została słynna dziura Bauca, którą posprzątać musiało SLD. Pan Wąsacz znany jest jeszcze z wałków na PZU, czyli jak każdy przedstawiciel tej opcji politycznej kocha ojczyznę i Boga, ale jeszcze bardziej kocha mamonę.
niedowiary
Coś jeszcze w Polsce nie zdrożało ?
_xyz
Ta autostrada to jeden z większych wałków III RP.
Ciekawe dlaczego do tej pory nie znalazł się nikt, kto byłby w stanie odtajnić treść i przeciąć tę chorą pępowinę.

Zastanawiające jest też dlaczego tak długo władze wszystkich rządów zwlekały z budową S7 od Warszawy do Krakowa. Może dlatego, by jeździć prze Katowice i pompować
Ta autostrada to jeden z większych wałków III RP.
Ciekawe dlaczego do tej pory nie znalazł się nikt, kto byłby w stanie odtajnić treść i przeciąć tę chorą pępowinę.

Zastanawiające jest też dlaczego tak długo władze wszystkich rządów zwlekały z budową S7 od Warszawy do Krakowa. Może dlatego, by jeździć prze Katowice i pompować ruch na A4? Przecież S7 to droga łącząca 2 największe miasta w Polsce, która powinna być dawno zbudowana...
karbinadel
Konkretnie tę żyłę złota uruchomił rząd SLD w 1997. Ale żaden inny nie potrafił tego ruszyć, włącznie z "dobrą zmianą", która zmienia wszystko, tylko nie to co trzeba

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki