Prezesi, to coś dla was - oto pierwsze zdjęcia flagowego modelu Audi w przedłużanej wersji.
W porównaniu do zwykłej „A-ósemki”, przedłużana wersja jest o 13 cm dłuższa, tak więc całkowita długość samochodu to 5267 mm. Uzyskano ją dzięki zwiększeniu rozstawu osi do 3122 mm. Auto urosło także o 2 mm, a tylne drzwi w celu ułatwienia wsiadania zostały przedłużone. Producent chwali się, że topowy model jest zarówno dłuższy jak i szerszy od swoich głównych konkurentów. Oczywiście większą przestrzeń poczują głównie najważniejsi, czyli ci, którzy zasiądą na tylnej kanapie, gdzie opcjonalnie dostępne są regulowane elektrycznie, podgrzewane i chłodzone siedzenia. Na liście wyposażenia dodatkowego znajduje się także panoramiczne okno dachowe i przedłużona konsola środkowa, którą można wyposażyć w składany stolik czy lodówkę (zwłaszcza ten ostatni, odpowiednio wyposażony gadżet powinien ucieszyć pasażerów tylnej kanapy).

Początkowo samochód będzie dostępny tylko z jednym silnikiem. Ale za to jakim – dwunastocylindrowe FSI o pojemności 6,3 litra, które generuje 500 KM i 625 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewni przyspieszenie do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy i podróż z maksymalną prędkością 250 km/h, standardowo ograniczoną elektronicznie. Jednak do końca roku do oferty dołączą również pozostałe jednostki, znane ze standardowej wersji Audi A8. Wszystkie silniki połączone są z ośmiobiegowym tiptronikiem. Najbardziej prestiżowa wersja będzie się także nieznacznie różniła wyglądem od aut ze słabszymi motorami – przede wszystkim nieco innym grillem, chromowanymi dodatkami przy wlotach powietrza oraz obudowach lusterek czy dwoma trapezoidalnymi końcówkami układu wydechowego. W standardzie A8 L W12 FSI otrzyma również reflektory LED (opcja w słabszych wersjach).

Auto zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas salonu motoryzacyjnego w Pekinie. Samochody będzie można zamawiać od 30 lipca a pierwsze dostawy zaplanowano na grudzień.







(ss)