Dino podtrzymuje cel dwucyfrowego wzrostu LFL w ‘18 - prezes

Dino Polska podtrzymuje, że chce w tym roku zwiększyć sprzedaż LFL w tempie dwucyfrowym – poinformował PAP Biznes prezes Szymon Piduch.

„W okresie ostatnich dwóch lat utrzymujemy dwucyfrowy poziom sprzedaży LfL i naszym celem jest podtrzymywanie tego trendu” - powiedział PAP Biznes prezes Piduch.

W I kwartale 2018 roku sprzedaż LFL w Dino wzrosła o 20,3 proc., podczas gdy rok wcześniej wzrost sprzedaży LFL wyniósł 12,6 proc. Spółka tłumaczy, że istotnym czynnikiem wpływającym na wysoki poziom sprzedaży LFL w I kwartale 2018 r. były wzmożone zakupy klientów realizowane w związku z Wielkanocą. W 2017 r. efekt ten był widoczny w II kwartale.

„Oczekiwanie tak wysokiej sprzedaży LFL w II kwartale jak w I kw. nie jest uzasadnione. W I kwartale pomogły wzmożone zakupy przed świętami wielkanocnymi. W drugim kwartale tego pozytywnego czynnika nie ma. Ponadto w II kwartale mamy do czynienia z wysoką bazą, bo w zeszłym roku zakupy na Wielkanoc były realizowane właśnie w II kw.” - powiedział prezes.

Pytany o sprzedaż realizowaną przez spółkę w drugim kwartale, odpowiedział: „Sprzedaż jest zgodna z planem”.

Poinformował, że spółka nie obserwuje obecnie znaczącego wpływu zakazu handlu na sprzedaż w sklepach Dino.

„Jest to jednak na razie zbyt krótki okres, by wyciągać daleko idące wnioski” - powiedział.

W I kwartale 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska wyniosły 1.286 mln zł i były 41,2 proc. wyższe rdr. Marża EBITDA wyniosła 8,1 proc. i była o 0,6 pkt. proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2017 r.

Prezes pytany, czy spółka podtrzymuje cel wzrostu marży EBITDA w tym roku o 0,2-0,3 pkt. proc., odpowiedział: „Celem jest dalsze zwiększanie efektywności działania grupy i praca nad marżą”.

Piduch powtórzył, że spółka chce w tym roku przekroczyć ubiegłoroczną liczbę otwarć nowych sklepów.

„Perspektywy rynkowe są dobre, w gospodarce trwa ożywienie, co sprzyja rosnącemu popytowi konsumpcyjnemu” - powiedział.

Na koniec marca 2018 roku sieć Dino liczyła 800 marketów, o 161 więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W I kwartale 2018 r. otwartych zostało 25 nowych sklepów.

Powierzchnia sali sprzedaży sklepów Dino na koniec marca 2018 r. wzrosła o 26 proc. rdr, do 305,4 tys. m kw. Dino Polska, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1.200 sklepów do końca 2020 roku.

Spółka podała, że ekspansję sieci wspierać będzie budowane właśnie czwarte centrum dystrybucyjne w regionie Dolnego Śląska, w Rzeszotarach. Magazyn o powierzchni 45.000 m kw. zostanie uruchomiony w III kwartale 2018 roku. Docelowo na terenie magazynu zatrudnienie znajdzie około 300 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób.

„Szacujemy CAPEX dla tej inwestycji na około 80 mln zł. Budowa będzie finansowana głównie kapitałem obcym, a także ze środków własnych” - powiedział prezes.

Anna Pełka (PAP Biznes)

pel/ ana/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
DINOPL 2,94% 112,00
2018-05-25 17:00:00
WIG 0,08% 58 233,23
2018-05-25 17:15:00
WIG20 0,00% 2 213,24
2018-05-25 17:15:00
WIG30 0,03% 2 559,79
2018-05-25 17:15:00
MWIG40 0,21% 4 475,77
2018-05-25 17:15:00
DAX 0,61% 12 933,25
2018-05-25 17:35:00
NASDAQ 0,13% 7 433,85
2018-05-25 22:02:00
SP500 -0,24% 2 721,33
2018-05-25 21:59:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl