REKLAMA

3 dni czekania na przelew, który miał dojść do 8 godzin. Klienci skarżą się na kantor

Michał Misiura2024-09-11 06:00redaktor Bankier.pl
publikacja
2024-09-11 06:00

Internetowy kantor Cinkciarz.pl znalazł się pod nawałą krytyki ze strony klientów, którzy skarżą się na trwające po kilka dni opóźnienia w przelewach. Firma tłumaczy się problemami technicznymi i ujawnia do kiedy planuje rozwiązać usterkę.

3 dni czekania na przelew, który miał dojść do 8 godzin. Klienci skarżą się na kantor
3 dni czekania na przelew, który miał dojść do 8 godzin. Klienci skarżą się na kantor
fot. Marcin Smolinski / / Shutterstock / Bankier.pl

Do naszej redakcji zwrócił się użytkownik kantoru Cinkciarz.pl, który w nadesłanym mailu skarżył się na czas oczekiwania na przelew. Wymienione przez serwis pieniądze dotarły do niego ostatecznie po 3 dniach roboczych. Mowa przy tym o koncie w polskim banku i przelewie w złotych, a nie o transferze obcej waluty. Obsługa miała tłumaczyć klientowi, że opóźnienia zdarzają się, ponieważ firma musi księgować ręcznie każdą operację.

“Portal Cinkciarz.pl nie realizuje wypłat z kont klientów, którzy założyli tam karty wielowalutowe. Np. moje wypłaty (zlecenie przekazania środków na konto w ING) mają od trzech dni status „w realizacji”, mimo że portal ten na swej stronie gwarantuje przekazanie pieniędzy na zewnętrzne konto bankowe w ciągu 8 godzin. Z informacji dostępnych na grupie na portalu społecznościowym poświęconej tej firmie wynika, że ten sam problem ma wiele osób, a ilość dni bezskutecznego czekania jest o wiele dłuższa niż u mnie" - czytamy w mailu od klienta Cinkciarza, który spekuluje, że firma mogła utracić płynność.

Postanowiliśmy przyjrzeć się temu tematowi i zaczęliśmy od Facebooka. Na platformie Marka Zuckerberga faktycznie istnieje otwarta grupa “Oszukani pzez CINKCIARZ.PL” (pisownia oryginalna). Należy do niej 218 osób i została założona w 2015 roku. Przez większość czasu nie było na niej prawie żadnej aktywności. Zmienia się to we wrześniu 2024 roku, kiedy zaczynają pojawiać się regularnie komentarze o opóźnieniach w przelewach.

Komentarze z grupy "Oszukani pzez CINKCIARZ.PL" (Facebook)

W komentarzach na Facebooku użytkownicy platformy skarżą się na długi czas oczekiwania na środki (od 2 do nawet 5 dni roboczych). Na stronie Cinkciarza w sekcji pytań i odpowiedzi, czytamy natomiast, że "czas realizacji transakcji jest stały i wynosi maksymalnie 8 godzin roboczych"

Członkowie grupy na Facebooku zwracali też uwagę na długi czas oczekiwania na połączenie z infolinią (nawet 2 godziny) oraz, że w rozmowach z klientami obsługa miała zwracać uwagę na komunikaty zamieszczone na stronie Cinkciarz.pl, w których kantor informuje o możliwych opóźnieniach. 

Pierwszy komunikat o treści:

(...) realizacja transakcji wymiany walut, przekazów pieniężnych oraz innych usług finansowych dostępnych w portalu może być opóźniona z przyczyn niezależnych od Cinkciarz.pl. Przepraszamy za ew. utrudnienia.

pojawił się stronie Cinkciarz.pl 19 lipca. Kolejne 24, 25 i 26 lipca.

Później, począwszy od 31 lipca do 10 września, kantor publikował już wiadomości o możliwych opóźnieniach niemal każdego dnia. Przed 18 lipca zdarzały się komunikaty o możliwych problemach dotyczących konkretnych banków (w czerwcu pojawiło się 6 takich komunikatów).

Komunikaty na stronie Cinkciarz.pl (Cinkciarz.pl)

Facebook nie jest jedynym miejscem, w którym pod adresem firmy posypały się głosy krytyki. O opóźnieniach w przelewach czytamy również w serwisie TrustPilot.com, gdzie ocena Cinkciarz.pl wynosi 1,2/5 przy 211 ocenach (96 proc. ocen to 1). Trzeba podkreślić przy tym, że nie ma pewności, czy wszystkie wpisy pochodzą faktycznie od klientów Cinkciarz.pl.

Profil kantoru Cinkciarz.pl w serwisie Trustpilot (Trustpilot)

Zdecydowana większość negatywnych komentarzy została dodana w tym roku - najwięcej w lipcu, sierpniu i wrześniu. Pierwsze wzmianki o przedłużającym się czasie oczekiwania na przelew można znaleźć już w postach z końca 2023 i początku 2024 r.

Wśród wpisów można znaleźć informacje o rzekomym zgłoszeniu dotyczącym kantoru skierowanym do UOKiK. Zwróciliśmy się w tej sprawie z pytaniem do Urzędu, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi do czasu publikacji artykułu. O opóźnieniach w przelewach wychodzących z Cinkciarz.pl możemy przeczytać również we wpisach na portalach GoWork.pl i Wykop.pl. 

Cinkciarz.pl odpowiada

Z prośbą o wyjaśnienie opóźnień w kantorze zwróciliśmy się do samej firmy. PR Manager Cinkciarz.pl odpowiedział na naszego maila po kilkunastu minutach.

"Obecnie występują opóźnienia w realizacji transakcji wymiany walut. Jest to spowodowane kwestiami technicznymi, nad którymi mocno pracujemy. Dokładamy wszelkich starań, aby w najbliższym czasie usprawnić system i by przelewy przychodziły do klientów tak szybko, jak dotychczas. Jednocześnie podkreślamy, że nasze pozostałe usługi działają bez zarzutu i klienci nie mają powodów do obaw. Pracujemy intensywnie, aby tego typu techniczne problemy już się w przyszłości nie powtarzały." - czytamy w odpowiedzi kantoru. 

Na prośbę o wyjaśnienie o jakie konkretnie problemy techniczne chodzi oraz do kiedy potrwa ich naprawa, Cinkciarz.pl odpowiedział nam:

"Zidentyfikowaliśmy już usterkę techniczną i pracujemy nad usprawnieniem systemu.Z analizy informatycznej wynika, że opóźnienia powinny zostać wyeliminowane do końca października. Jednak zrobimy co w naszej mocy, aby już wcześniej wszystko wróciło do normy."

Bankier.pl
Źródło:
Michał Misiura
Michał Misiura
redaktor Bankier.pl

Redaktor działu Rynki w Bankier.pl. Inwestowaniem zainteresował się podczas studiów. Zaczynał pisząc o rynku forex i kryptowalutach, żeby z czasem przenieść się na giełdę. W Bankier.pl śledzi produkty dla inwestorów i opisuje wydarzenia na rynkach kapitałowych. tel: 532 803 384

Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (24)

dodaj komentarz
ktos8379
Zostałam oszukana. Polecam skorzystać z pomocy Pani Mecenas Aleksandry. Numer telefonu: 720820550
wiktoria_wazelinska
Pracowałam w Cinkciarz.pl przez 6 lat w księgowości, i dla nikogo wyżej postawionego z firmy to nie jest zdziwienie! Nie wierzcie w bajki o bankach :) To nie banki chcą zniszczyć Cinkciarz, po prostu na kontach nie ma pieniędzy od dawna, aby pokryć wszystkie wypłaty. Dopóki ludzie wpłacali i trzymali pieniądze, muzyka grała i wszyscy Pracowałam w Cinkciarz.pl przez 6 lat w księgowości, i dla nikogo wyżej postawionego z firmy to nie jest zdziwienie! Nie wierzcie w bajki o bankach :) To nie banki chcą zniszczyć Cinkciarz, po prostu na kontach nie ma pieniędzy od dawna, aby pokryć wszystkie wypłaty. Dopóki ludzie wpłacali i trzymali pieniądze, muzyka grała i wszyscy tańczyli, ale to już się skończyło. W tym tempie wypłat, jeszcze tydzień dwa i będzie jedno z największych bankructw ostatnich lat, które zostawi na lodzie tysiące ludzi, a właścicieli zobaczycie w kajdankach na TVN24. Wspomnicie moje słowa za kilka tygodni, o ile szybciej nie uciekną do USA gdzie już w tajemnicy załatwiali sobie paszport :)
prawdziwynierobot
sama nazwa "cinkciarz" wiele może powiedzieć :)
szkoda że nie dali nazwy cwaniak.pl
jaroslawzbigniew
Przestarzały model na biznes. W walutomacie lub Revolucie możesz ustalić własny kurs i czekać na realizację. Aplikacje bankowe mają swoje kantory i przelewy są natychmiastowe. Świat idzie do przodu.
janek_95
Akurat Cinkciarz miał funkcje tzw orderów walutowych (raczej to juz standard na rynku), ale czas rozliczenia był bardzo słaby w porównaniu do np TMS Kantor Komfort. W TMS rzadko kiedy czekałem na kasę więcej niż 15 minut, nie mówiąc o tym że mają prawdopodobnie lepsze kursy wymiany.

Dla kogoś kto prowadzi firmę czekać na środki
Akurat Cinkciarz miał funkcje tzw orderów walutowych (raczej to juz standard na rynku), ale czas rozliczenia był bardzo słaby w porównaniu do np TMS Kantor Komfort. W TMS rzadko kiedy czekałem na kasę więcej niż 15 minut, nie mówiąc o tym że mają prawdopodobnie lepsze kursy wymiany.

Dla kogoś kto prowadzi firmę czekać na środki z przewalutowania tydzień to nie tylko stres ale mniej kasy w obrocie
zgadujzgadula
ten model biznesowy idzie do piachu nie maja zadnej przewagi rynkowej obecnie. Ale sa lepsi . To ci co siedza w stacjonarnych kantorach w co trzeba wierzyc zeby trwac przy takim modelu?
pn300
Jakby nie zarabiali, to by nie siedzieli.
pablo855
Ja korzystam od wielu lat z Kantor.pl i tam nie ma problemu nigdy. Zrobiłem setki transakcji i pieniądze wracają po kilku minutach. Zawsze Panie w biurze obsługi klienta są pomocne.

no i najważniejsze kursy są lepsze niż w cinkciarzu
zgadujzgadula
ok przekonales nas.Blondynki czy Brunetki te pomocne Panie?
erek
Zawsze oznacza często.

Częste problemy oznaczają, że nie zrobiłeś dobrej reklamy.

Powiązane: Tylko u nas

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki