CI Games w swojej strategii ma plany związane z franczyzą "Lords of The Fallen", spółka będzie wspierała tytuł po premierze, zakładając maksymalizację zysków - poinformował na konferencji prezes CI Games, Marek Tymiński. Zapowiedział również intensyfikację prac nad projektami "Scorpio" i "Survive".


"Możemy potwierdzić, że mamy dłuższe plany dla tej franczyzy (+Lords of The Fallen+ - przyp. PAP) również po premierze, ale nic nie możemy powiedzieć w tej chwili. Na pewno będziemy wspierać tytuł. Chcemy maksymalizować przychody z gry przez następne lata" - powiedział prezes Marek Tymiński.
"Obecnie w pełni koncentrujemy się na wydaniu +Lords of The Fallen+, ale dalej pracujemy nad kolejnymi projektami. Mamy dwa oddzielne zespoły pracujące nad projektami +Survive+ i +Scorpio+. Zespoły w ostatnim czasie rosły. W przypadku projektu Survive, zespół liczy ok. 40 osób. (...) Oba projekty są istotnym elementem dla przyszłości spółki oraz przyszłych przychodów i zysków" - dodał.
Projekt "Scorpio" to taktyczna strzelanka multiplayer premium. CI Games chce, by tytuł był grą usługą pozwalającą zarabiać na produkcie długo po jego premierze. Z kolei projekt "Surivive" ma być survival horrorem.
Tymiński podtrzymał, że gra "Lords of The Fallen" jest obecnie w ostatniej fazie prac.
"Kończymy prace polegające na dopracowaniu i usunięciu drobnych błędów z gry i skupiamy się na marketingu. To bardzo ważne, ponieważ +Lords of The Fallen+ wyjdzie w IV kw., który zwyczajowo jest najmocniejszym w roku, ale również jest on naznaczony wieloma dużymi premierami" - powiedział prezes.
"Jeżeli pojawi się poważna dyskusja dotycząca przeniesienia premiery gry o tydzień, dwa tygodnie w jedną lub drugą stronę, to będziemy się nad tym zastanawiać, ale nie podjęliśmy jeszcze żadnej decyzji" - dodał.
Wskazał, że spółka wiąże duże nadzieje z rozgrywką online w LoTF.
"Bardzo istotnym jest również aspekt online. Gra będzie posiadała tryb kooperacji oraz system gry gracz kontra gracz. Oczekujemy, że wskazane elementy wpłyną na poszerzenie grona odbiorców +Lords of The Fallen+ i nakłonią graczy do dłuższego pozostania w grze" - powiedział prezes CI Games.
Tymiński wskazał, że CI Games wypuści na rynek 500 tys. fizycznych kopii gry, ale dla spółki najważniejszym kanałem dystrybucji będzie sprzedaż cyfrowa. Dodał, że CI Games jest również zadowolone z tego jak w przedsprzedaży radzi sobie edycja kolekcjonerska.
"Spodziewamy się, że dystrybucja cyfrowa gry będzie odpowiadała za ok. 70-75 proc. sprzedaży. (...) Ponad 70 proc. przedsprzedażowych zamówień gry dotyczy wersji Deluxe" - powiedział.
Prezes CI Games, wskazał, że w najbliższym czasie CI Games zacznie kolejną rundę akcji marketingowych, a jedną z nich ma być publikacja dłuższego fragmentu rozgrywki "Lords of The Fallen".
Dla wersji Standard cena wyniesie 69,99 USD, Deluxe 79,99 USD, a dla Kolekcjonerskiej 249,99 USD.
"Planujemy opublikowanie dłuższego fragmentu rozgrywki, który pokryje kilka istotnych segmentów związanych z grą w następnych miesiącach. To jedna z akcji marketingowych jaką planujemy" - powiedział Tymiński
Grupa CI Games odnotowała w I kw. 2023 roku 537 tys. zł straty netto wobec 4,1 mln zł zysku w analogicznym okresie zeszłego roku. Zysk EBITDA spółki wyniósł 1,2 mln zł wobec 6,3 mln zł przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym.
W I kwartale 2023 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 9,8 mln zł w porównaniu do 12,9 mln zł w analogicznym okresie 2022r. W raporcie wskazano, że spadek wynikał z sezonowości sprzedaży, gdzie największa sprzedaż jest odnotowywana w pierwszych miesiącach od premiery nowej gry.
Grupa odnotowała stratę z działalności operacyjnego w wysokości 589 tys. zł w I kwartale 2023 r. głównie jako efekt zmniejszającej się sprzedaży przy równoczesnej inwestycji w rozwój zespołu oraz kosztach marketingu zbliżającej się premiery gry "Lords of The Fallen".
mcb/ ana/