Przychody BoomBit w 2022 roku wyniosły zgodnie z szacunkami 294 mln zł i były o 23 proc. wyższe rdr.,a zysk netto wyniósł 9,2 mln zł - podała spółka w komunikacie. Skorygowany wynik netto segmentu gier mobilnych za rok 2022 wyniósł 18,4 mln zł o 11 proc. więcej rdr, a skorygowana EBITDA wyniosła 31,0 mln zł o ok. 6 proc. mniej rdr.


"Głównym motorem wzrostu były wyższe o 58 proc. przychody z gier Mid-Core i Casual, które zarobiły w minionym roku 132 mln PLN. Od kilku kwartałów obserwujemy rosnący udział tego typu gier w łącznych przychodach. W 2022 roku wyniósł on około 45 proc., a pozostałe 55 proc. przychodów pochodziło z gier Hyper-Casual, które wygenerowały 162 mln zł" - powiedział cytowany w raporcie prezes spółki, Marcin Olejarz.
W raporcie wskazano, że za dobre wyniki Mid-Core odpowiadają przede wszystkim Hunt Royale oraz Darts Club. Hunt Royale, który w każdym z ostatnich 12 miesięcy był najlepiej zarabiającym tytułem z portfolio spółki w 2022 roku wypracował prawie 81 mln zł, a znajdujący się na drugim miejscu Darts Club 22,5 mln zł.
"Łącznie aż 7 tytułów zanotowało wynik powyżej 10 mln zł przychodów, wśród których były m.in. dwie wydane w 2022 roku gry Hyper-Casual: Dog Life Simulator i Falling Art Ragdoll Simulator" - powiedział prezes. (PAP Biznes)
mcb/ gor/