Biznes ślubny kwitnie w sieci

Organizacja wesela to niemały koszt, a w Polsce wydajemy na ten cel relatywnie więcej niż np. pary młode w Stanach Zjednoczonych. Oprócz opłat związanych z wynajmem sali czy fotografa, przyszli małżonkowie zostawiają sporo pieniędzy także w sieci. Tylko w ciągu ostatniego roku na Allegro sprzedano ponad 4 mln zaproszeń oraz 2 mln dodatków w kategorii Ślub i Wesele. PayU, dostawca usług płatniczych, analizuje ślubny biznes online.

Miesiące wiosenno-letnie (od kwietnia do sierpnia) to najgorętszy okres w  branży ślubnej. Według najnowszych danych Allegro.pl i PayU, to właśnie w tym czasie przyszli małżonkowie wydają najwięcej na zakupy związane z przygotowaniem ceremonii oraz  uroczystości weselnej.

– Najlepszymi miesiącami dla sprzedających w kategorii Ślub i Wesele na Allegro są  lipiec oraz maj. W ubiegłym roku tylko w tych dwóch miesiącach obroty wyniosły niemal 8 mln zł. Natomiast najmniej transakcji odnotowaliśmy od października do grudnia, kiedy to w poszczególnych miesiącach wartość obrotu była  nawet trzykrotnie niższa niż w szczycie sezonu sprzedażowego – analizuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA, dostawcy płatności online m.in. na Allegro.

Weselne e-zakupy – co zamawiają przyszli małżonkowie?

Największą popularnością w kategorii Ślub i Wesele cieszy się galanteria papiernicza. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy (maj 2012 - kwiecień 2013) zakupiono tam aż 4 mln zaproszeń oraz zawiadomień. Chętnie zamawiano również upominki dla rodziców lub gości (1 mln sprzedanych przedmiotów), a także etykietki, winietki oraz zawieszki (850 tys. przedmiotów).

 

Narzeczeni nie oszczędzają również na dekoracjach. W badanym okresie na Allegro najchętniej kupowano: elementy dekoracji stołu (25 proc. sprzedaży w podkategorii Artykuły Dekoracyjne), lampiony (19 proc.), kotyliony (12,6 proc.), balony (11,2 proc.), a dalej materiały (organza, tiul, satyna), wstążki, sznurki, tasiemki.
Poza większym wyborem przedmiotów czy usług, na ślubnych zakupach w internecie można również zaoszczędzić. Przykładowo w e-sklepie Apartu przyszli małżonkowie znajdą  obrączki, niedostępne w oddziałach tradycyjnych, w cenie obniżonej o 25 proc.

Polacy bardziej rozrzutni niż Amerykanie?

Rynek usług ślubnych rozwija się również dzięki firmom i specjalistom oferującym niestandardowe usługi, najczęściej przeniesione do nas z zagranicy. Dziś coraz częściej chodzi bowiem o to, by się wyróżnić, a za oryginalność trzeba zapłacić.

Jak wskazują konsultanci ślubni, w ciągu ostatniego dziesięciolecia średnia kwota wydawana na organizację wesela w Polsce znacząco wzrosła i wynosi dziś nawet od 40 do 50 tys. zł., podczas gdy roczny koszt życia przeciętnej polskiej rodziny to ok. 48 tys. zł*. Katarzyna Gajek, wedding planner z agencji Aspire.pl, porównuje tę kwotę do wydatków Amerykanów, którzy na organizację ślubu i wesela przeznaczają „tylko” ok. 56 proc. rocznych kosztów życia.

kobiecy pomysł na biznes»Sukces kobiet zależy od nich samych
– W porównaniu z mieszkańcami innych europejskich krajów czy Amerykanów, na ślub i wesele wydajemy w Polsce naprawdę dużo. Oczywiście nadal organizowane są uroczystości za mniejszą kwotę, ale jest też spora grupa zamożnych osób, które  wydają na ten cel wielokrotnie więcej, stąd też wzrost średniej. W przypadku zamożnych Polaków budżet ten waha się w granicach nawet 80-120 tys. zł – mówi Katarzyna Gajek z Aspire.pl.
Nowoczesne podejście do tradycyjnej uroczystości

Nieszablonowe dodatki czy oryginalne zaproszenia „krojone na miarę” łatwo znaleźć  w sieci. Rynek ślubny podbija np. blog ProjektSlub.com. Twórczynie serwisu specjalizują się w  dedykowanych, projektowanych od podstaw zaproszeniach ślubnych – korzystały już z takich motywów, jak np.: vintage, folk, James Bond, truskawki, cytryny, retro, góry, a nawet laboratorium.

– Od początku istnienia  promocję i sprzedaż prowadzimy wyłącznie przez Internet – mówi Anna Stolińska-Śledź, właścicielka blogu ProjektŚlub.com  – Na polskim rynku wciąż jest wiele typowych projektów, których atrakcyjność ma się opierać na ozdobnej kartce, czy serduszkach. My trafiamy do par, które chcą wpleść elementy „własne” w imprezę wciąż mocno osadzoną w tradycji. Wyraźnie widać dziś zmianę w podejściu do papeterii ślubnej, która ma odzwierciedlać cechy pary młodej i elementy dla nich ważne.

Na obecność w sieci stawiają również coraz mocniej lokalni usługodawcy – fotografowie, zespoły muzyczne, hotele. Warto bowiem pamiętać, że w ślubnej branży, jak niemal żadnej innej, liczą się rekomendacje, które stanowią główne źródło pozyskiwania nowych klientów.


Ponad 100 kobiecych pomysłów na biznes
 
biżuteria personalizowanakaboszonowa biżuteriawire-wrapping
Biżuteria personalizowana
Kaboszonowa biżuteria
Wire-wrapping

– Jeszcze kilka lat temu najważniejsze było pozycjonowanie firmy w wyszukiwarce -– słowa kluczowe, przygotowanie strony www. Dziś większość klientów trafia do nas dzięki poleceniom na forach ślubnych lub portalach społecznościowych. Oprócz aktualizacji strony www, postawiliśmy również na fan page, gdzie publikujemy najciekawsze zdjęcia i informujemy o pojawiających się promocjach – wymieniają Ewa i Bartek Bielińscy, małżeństwo prowadzące firmę Bielinscy.pl.

Poszukując ślubnych inspiracji w sieci czy wybierając się na weselne e-zakupy, warto pamiętać, że przedmioty zamawiane przez Internet można zwrócić, jeśli zawiodą nasze oczekiwania. – Co do zasady możemy odstąpić od umowy, odsyłając towar sprzedającemu w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki. Co więcej, nie musimy podawać powodu rezygnacji. W handlu tradycyjnym takiej możliwości nie mamy, jesteśmy zdani na łaskę bądź niełaskę sklepu, który samodzielnie określa politykę zwrotów – mówi Adrian Witkowski, Compliance Manager w PayU SA.

Źródła: dane sprzedażowe z kategorii Ślub i Wesele na Allegro.pl/ Tygodnik Forum nr 4/2013, „Ślub? Nigdy w życiu!”, CostOfWedding.com/ analiza Home Broker „Koszty życia w Polsce 2011”.

/  PayU SA

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~rudaa

no chlopie nie mysl ze na tym sie skonczy;)...to dopiero poczatek twoich wydatkow:D

! Odpowiedz
0 0 ~rudaa

hehe to ciekawostka..wydawac tyle kasy(bo im wiekszy slub tym szybszy rozowd;) i za pare miesiecy sie rozwodzic....nierozumiem tego.no alllleeee.....biznes rozowoduwy tez paczkuje-lepsze imprezy robia niz wesela.

! Odpowiedz
0 0 ~adam

Dekoracje slubne
www.uroczystedekoracje.pl

! Odpowiedz
0 0 ~Młody

U mnie narzeczona uparła się na "podziękowania dla rodziców" - niby spoko ale myślałem że skończy się na kwiatach a tu kosz delikatesowy za prawie tysiaka - oczywiscie razy dwa bo przecież dla moich i dla jej rodziców
http://www.smaczajama.pl/sklep/pl/p/Kosz-Slubny-delikatesowy-Spelnienia-Marzen/3341
kosze ładne i okazałe ale skąd brać Panie premierze.

Teraz panna od dekoracji stołów (samych stołów) zażyczyła sobie 800 zł ! normalnie masakra - w tym tygodniu już 8 tys wydałem

Pokaż cały komentarz !

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Termin zapłaty zaliczki na podatek dochodowy przez osoby prawne.

    Zapłata zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych.

  • Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

    Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl