REKLAMA

Belgijskie partie polityczne wydały prawie 5 mln euro na reklamy w social mediach w 2021 r.

2022-01-21 17:04
publikacja
2022-01-21 17:04

Belgijskie partie polityczne wydały w ubiegłym roku 4,7 mln euro na kampanie reklamowe w social mediach, informuje dziennik „Het Laatste Nieuws”. Ugrupowania reklamowały się przede wszystkim na Facebooku, Instagramie i Messengerze. Wśród partii politycznych w skali całej UE najwięcej na ten cel wydała niemiecka chadecja (CDU).

Belgijskie partie polityczne wydały prawie 5 mln euro na reklamy w social mediach w 2021 r.
Belgijskie partie polityczne wydały prawie 5 mln euro na reklamy w social mediach w 2021 r.
fot. Peter Snaterse / / Shutterstock

W Belgii absolutnym rekordzistą okazał się Nowy Sojusz Flamandzki (N-VA), który wydał ponad 1,7 mln euro, wynika z ustaleń gazety. To 35 proc. wszystkich wydatkowanych środków na promocję ugrupowań politycznych w mediach społecznościowych.

Zaraz za N-VA znajduje się populistyczny Vlaams Belang, który przeznaczył na ten cel 900 tys. euro. Pierwszą trójkę zamyka socjaldemokracja (PVDA), która wydała niecałe 700 tys. euro.

„Het Laatste Nieuws” poinformował także, która z europejskich partii wydała najwięcej na kampanie reklamowe w social mediach w ubiegłym roku. Liderem okazała się niemiecka CDU. Jest to jednak związane z ubiegłoroczną kampanią do Budnestagu, zaznacza „HLN”.

Na kolejnych miejscach są niemieccy Zieloni i belgijski Nowy Sojusz Flamandzki. W pierwszej dziesiątce znajdują się także holenderscy chadecy (CDA) i populiści Thierry Baudeta – Forum dla Demokracji (FvD).

Andrzej Pawluszek 

Źródło:PAP
Tematy
Rekrutujesz? Wypróbuj Pracuj.pl i wygraj iPhone 14 | Konkurs dla firm

Rekrutujesz? Wypróbuj Pracuj.pl i wygraj iPhone 14 | Konkurs dla firm

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Polityka na świecie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki