Belgijskie partie polityczne wydały w ubiegłym roku 4,7 mln euro na kampanie reklamowe w social mediach, informuje dziennik „Het Laatste Nieuws”. Ugrupowania reklamowały się przede wszystkim na Facebooku, Instagramie i Messengerze. Wśród partii politycznych w skali całej UE najwięcej na ten cel wydała niemiecka chadecja (CDU).


W Belgii absolutnym rekordzistą okazał się Nowy Sojusz Flamandzki (N-VA), który wydał ponad 1,7 mln euro, wynika z ustaleń gazety. To 35 proc. wszystkich wydatkowanych środków na promocję ugrupowań politycznych w mediach społecznościowych.
Zaraz za N-VA znajduje się populistyczny Vlaams Belang, który przeznaczył na ten cel 900 tys. euro. Pierwszą trójkę zamyka socjaldemokracja (PVDA), która wydała niecałe 700 tys. euro.
„Het Laatste Nieuws” poinformował także, która z europejskich partii wydała najwięcej na kampanie reklamowe w social mediach w ubiegłym roku. Liderem okazała się niemiecka CDU. Jest to jednak związane z ubiegłoroczną kampanią do Budnestagu, zaznacza „HLN”.
Na kolejnych miejscach są niemieccy Zieloni i belgijski Nowy Sojusz Flamandzki. W pierwszej dziesiątce znajdują się także holenderscy chadecy (CDA) i populiści Thierry Baudeta – Forum dla Demokracji (FvD).
Andrzej Pawluszek