Po raz czwarty opublikowano wyniki badania "Rynek usług assistance widziany oczami klientów" - zrealizowanego na zlecenie Mondial Assistance. W roku 2014 świadomość, czym są usługi assistance, znacznie wzrosła, a na skorzystanie z nich zdecydowała się o połowę większa liczba Polaków, niż w roku 2013. Było to niemal 1,8 mln osób.


Assistance rośnie w siłę i staje się modne
- Czołówka najbardziej pożądanych usług od lat pozostaje niezmienna. Najbardziej cenimy sobie pomoc w podróży samochodem i ewentualne, nieprzewidziane wypadki z nimi związane, następnie pomoc w gospodarstwie domowym. Na trzecim miejscu plasują się usługi związanie z ubezpieczeniami turystycznymi, a po nich, najchętniej stawiamy na medyczną pomoc domową – wylicza prezes Mondial Asistance, Tomasz Frączek. Coraz więcej osób decyduje się na usługi assistance, bo coraz lepiej je rozumiemy. Odsetek badanych, którzy to deklarują wzrósł z 42 do 64%. W 2014 roku aż 1 771 tys. osób skorzystało z assistance, to z kolei wzrost o ponad 650 tys. osób w stosunku do roku 2013. Wyraźnie spadła za to liczba Polaków nieposiadających lub nieświadomych posiadania usług assistance – o ponad 2 miliony. Powyższe liczby to dowód na dynamiczny wzrost popularności usług assistance – w latach 2012 i 2013 korzystało z nich nieco ponad milion osób. Badanie wskazuje też modelowy profil osoby, która najczęściej decyduje się na pakiet assistance. - To mężczyzna w wieku ok. 30 lat, mieszkający w dużym mieście, poświęcający wiele czasu na pracę. W związku z tym, woli on obowiązkami domowymi obarczyć fachowców, sam zaś mieć chwilę czasu tylko dla siebie – relacjonuje wyniki prezes Frączek. Przy tak dobrym roku 2014 należy zastanowić się, jak usługami assistance zainteresować kobiety, co z pewnością przełożyłoby się na jeszcze lepsze wyniki w bieżącym 2015.