Wytwórcą tych elementów od roku 1922 jest fabryka zlokalizowana w Krakowie. Z 85-letniej historii zakład wyniósł doświadczenie i markę rozpoznawaną na całym świecie. Aktualnie całość technologii oparta jest najnowszych osiągnięciach z dziedziny metalurgii i automatyki.
Z troską o środowisko Duże nakłady finansowe przeznaczane przez zakład na ochronę środowiska zaowocowały znacznym obniżeniem emisji gazów i ścieków. W ramach rozwoju i modernizacji Armatury wybudowano w ostatnim czasie oczyszczalnię ścieków i kotłownię gazową. Dzięki wielu innym staraniom spadło zapotrzebowanie energetyczne, przez co produkcja stała się mniej kosztowna i uciążliwa ekologicznie.
Nowoczesna hala W 2003 r. roku podjęto decyzję o kolejnej rozbudowie zakładu, która zakończyła się oddaniem do użytku nowej hali produkcyjnej o powierzchni 11 tys. m kw. Było to największe przedsięwzięcie budowlane w ostatnich latach, które umożliwiło znaczne polepszenie warunków pracy, a w konsekwencji podniesienie jakości produktów. Aby utrzymać najwyższą jakość produkcji, zrealizowano inwestycje związane z wyposażeniem zakładu w nowoczesne maszyny i urządzenia. Działania te obejmowały przede wszystkim: nowy automat galwanizerski, stoły polerskie, urządzenia myjące oraz urządzenie do odlewania pod niskim ciśnieniem.
Z impetem na giełdę Debiut giełdowy był przygotowywany długo, lecz - jak zauważa Konrad Hernik, prezes zarządu Armatury Kraków - rok temu w najśmielszych snach nikt nie myślał, że firma będzie w tym miejscu i na takich poziomach cenowych. - Nasza droga na giełdę była dość kręta i trwała ponad cztery lata. Dziękuję inwestorom, których udało nam się przekonać do zakupu akcji, mimo pogorszenia koniunktury w ostatnich dniach. Będziemy konsekwentnie budować wartość firmy i udowadniać inwestorom naszymi wynikami finansowymi, że akcje Armatury to był dobry wybór - mówi prezes Hernik.
Działania poprzedzające debiut W latach 2000-2007 Armatura Kraków SA przeprowadziła szeroki program restrukturyzacji, efektem którego znacząco obniżyła koszty wytworzenia produktów, zredukowała poziom kosztów stałych oraz zapewniła źródła finansowania dla planowanej inwestycji. Ponadto dokonane zmiany w organizacji sprzedaży i rozszerzenie oferty rynkowej poprzez wprowadzenie na rynek nowych modeli baterii pozwoliło spółce uzyskać bardzo wysoką dynamikę sprzedaży, poprawić wyniki finansowe oraz pozycję lidera na krajowym rynku armatury sanitarnej. Armatura Kraków SA wdrożyła kampanię udzielania gwarancji 100-letniej na elementy odlewane baterii, która spotkała się dużym zainteresowaniem wśród klientów.
Jakość wynikająca z tradycji Armatura Kraków SA jest laureatem bardzo wielu nagród, nominacji i wyróżnień. - W bieżącym roku już czterokrotnie doceniono nasz trud i jakość produktów. Zaś w ciągu ostatnich czterech lat, czyli od rozpoczęcia starań o debiut giełdowy, otrzymaliśmy 21 nagród i nominacji. To wielokrotne uznanie ułatwia nam rozwijać eksport, przede wszystkim do krajów wschodnich. Przewidujemy bowiem, że w perspektywie 3-5 lat tempo rozwoju gospodarek krajów byłego bloku wschodniego znacznie przyśpieszy. Aktualnie naszym odbiorcą są przede wszystkim rynki na Ukrainie i w Rosji, gdzie już teraz mamy znaczący udział. Celem jest nie tylko zwiększenie wartości eksportu, ale również istotny wzrost jego udziału w całkowitej strukturze przychodów. W 2006 roku w Armaturze Kraków SA ok. 20 proc. przychodów pochodziło z eksportu - zaznacza Konrad Hernik.
Gazeta Krakowska
SZYMON SIKORSKI