Gigant e-commerce Alibaba Group podpisał umowę z Auchan Retail i grupą Ruentex na rzecz wspólnego rozwoju handlu detalicznego. Strategiczny sojusz ma podbić chiński rynek FMCG. Grupa Alibaba nabędzie tym samym ponad 36 proc. udziałów przedsiębiorstwa Sun Art, do którego należą markety RT-Mart oraz Auchan stanowiące 8,2 proc. udziału w chińskim rynku detalicznym - donosi agencja Reuters.


Alibaba zapłaciła 2,87 mln dol. za przejęcie 36,16 proc. udziałów w firmie Sun Art, która zarządza hipermarketami pod szyldem RT-Mart oraz Auchan. Transakcja dałaby francuskiemu detaliście Auchan SA, chińskiej Alibaba Group i tajwańskiemu konglomeratowi Ruentex odpowiednio 36,18 procent, 36,16 procent i 4,67 procent w Sun Art. Alibaba zastąpi Ruentex jako drugiego największego akcjonariusza.
- Sklepy stacjonarne pełnią nieodzowną rolę podczas podróży konsumenta i powinny zostać ulepszone za pomocą technologii i spersonalizowanych usług w gospodarce cyfrowej - powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Alibaby, Daniel Zhang.
Alibaba zainwestowała już ponad 9,3 mln dol. od 2015 roku w sklepy stacjonarne. W ubiegłym roku chińska grupa uruchomiła wiele sklepów koncepcyjnych, a także sklepów spożywczych i kawiarni.
WSZ