Agora szacuje, że wydatki na reklamę wzrosną w Polsce w tym roku o 4,5-6,5 proc. - poinformowała spółka.


"Ze względu na fakt, że trudno jest przewidzieć dalszy rozwój sytuacji związanej z pandemią oraz konfliktem zbrojnym w Ukrainie, a także ich skutki gospodarcze, powyższe założenia mogą być obarczone błędem, a ich trafność dużo mniejsza niż w okresach większej przewidywalności. Z tego powodu, zarząd spółki zdecydował odsunąć w czasie publikację szacunków zmian w wartości wydatków na reklamę w poszczególnych segmentach rynku reklamy" - napisano w raporcie.
Jak podała Agora, w 2021 r. wartość wydatków reklamowych ogółem w Polsce wyniosła ponad 10,4 mld zł i zwiększyła się o 16 proc. w stosunku do 2020 r. W tym czasie reklamodawcy zwiększyli swoje wydatki na reklamę we wszystkich segmentach rynku. Najmocniej wzrosły wydatki w kinach (94 proc.), internecie (22 proc.) i reklamie zewnętrznej (20,5 proc.). Rynek reklamy telewizyjnej zwiększył się o 11,5 proc., radiowej o 11 proc., a w dziennikach i czasopismach wzrosty wyniosły odpowiednio 3,5 proc. oraz 1,5 proc.
W czwartym kwartale ubiegłego roku rynek reklamowy wzrósł o 11,5 proc. Nakłady reklamodawców w telewizji wzrosły o 3,5 proc., w internecie o 17 proc., w radiu o 5,5 proc., w reklamie zewnętrznej o 24,5 proc. W dziennikach wzrost sięgnął 20,5 proc., a w czasopismach 17,5 proc. (PAP Biznes)
kuc/ asa/