REKLAMA

Adobe Digital Publishing Suite w wersji Enterprise

2011-03-14 08:00
publikacja
2011-03-14 08:00
Firma Adobe poinformowała o wprowadzeniu na rynek wersji Enterprise Edition oprogramowania Adobe Digital Publishing Suite — zestawu gotowych usług udostępnianych w hostingu oraz technologii przeglądania, które umożliwiają tworzenie, dystrybucję, sprzedaż i analizę magazynów, gazet i innych publikacji cyfrowych.

Publikacje te są przeznaczone do czytania na tabletach Android, takich jak Motorola Xoom i Samsung Galaxy Tab, oraz na tabletach RIM PlayBook i iOS. Enterprise Edition umożliwia dużym wydawnictwom wdrażanie własnych rozwiązań do publikowania na tabletach bez zakłócania dotychczasowych procesów i infrastruktury. Adobe Digital Publishing Suite będzie obsługiwać subskrypcje magazynów i gazet w serwisach Apple App Store i Google One Pass.

Digital Publishing Suite Enterprise Edition umożliwia wdrażanie zindywidualizowanych rozwiązań publikacyjnych w oparciu o narzędzia Adobe Creative Suite 5, które są ściśle zintegrowane z pakietem Adobe Online Marketing Suite, dotychczasowymi platformami wydawniczymi zaplecza i systemami subskrypcji innych dostawców. Bogaty zestaw usług klasy korporacyjnej umożliwia wydawnictwom ekonomiczne tworzenie atrakcyjnych wizualnie treści cyfrowych i dystrybuowanie ich na wielu różnych tabletach. Wydawcy mogą publikować wersje elektroniczne w swoich serwisach internetowych oraz za pośrednictwem dostawców treści lub serwisów obsługujących urządzenia mobilne, takich jak Apple App Store i Android™ Market.

Wersja Enterprise Edition pakietu Adobe Digital Publishing Suite jest przeznaczona dla dużych wydawców. Jest już wykorzystywana przez największe światowe wydawnictwa — takie jak Bonnier, Condé Nast, Globo Media Group, Martha Stewart Living Omnimedia i National Geographic — do udostępniania na tabletach swoich najbardziej znaczących tytułów.

Większe możliwości dużych wydawnictw

Wersja Enterprise Edition oprogramowania Digital Publishing Suite zawiera wiele usług i funkcji udostępnianych w hostingu wydawcom na całym świecie. Są to:

  • usługi dystrybucji (Distribution Service), które umożliwiają przechowywanie publikacji elektronicznych oraz udostępnianie ich na wielu różnych urządzeniach z systemami Android, iOS i RIM QNX;
  • usługi analityczne (Analytics Service), które pozwalają analizować i optymalizować treść publikacji i reklam z wykorzystaniem dostarczanych raportów lub przez konto Adobe SiteCatalyst, co umożliwia zwiększenie zakresu oraz szczegółowości raportów i analiz;
  • usługi tworzenia przeglądarek (Viewer Builder Service), które umożliwiają podgląd, testowanie i tworzenie przeglądarek oznaczonych marką i podpisem wydawcy;
  • usługi handlu elektronicznego (E-commerce Service) umożliwiające sprzedaż publikacji za pośrednictwem serwisów obsługujących urządzenia mobilne, takich jak Apple AppStore i Android Market, oraz cyfrowych kanałów sprzedaży detalicznej i przez bezpośrednie subskrypcje u wydawców;
  • usługa Folio Producer Service, która umożliwia wysyłanie treści bezpośrednio z oprogramowania Adobe InDesign CS5, co pozwala organizować i tworzyć publikacje cyfrowe przygotowane do produkcji.

Digital Publishing Suite pozwala bezpośrednio uwzględniać uprawnienia odbiorców dzięki nowatorskiej integracji z największymi firmami prowadzącymi subskrypcję. Umożliwia to wydawcom wykorzystywanie dotychczasowych kont odbiorców publikacji drukowanych, zwiększenie liczby subskrypcji cyfrowych, oferowanie pakietów publikacji drukowanych i elektronicznych oraz zwiększenie opłacalności dzięki wzrostowi sprzedaży różnych tytułów.

Pakiet Digital Publishing Suite jest ściśle zintegrowany z oprogramowaniem Creative Suite 5, co pozwala projektantom wykorzystywać standardowe układy stron i tworzyć atrakcyjne, angażujące treści cyfrowe z wyższym poziomem interaktywności. Agencje reklamowe i projektowe mogą wykorzystywać Creative Suite do bezproblemowej integracji reklam z publikacjami wysyłanymi na tablety przez Digital Publishing Suite. Wieloplatformowe przeglądarki umożliwiają dystrybucję treści do wielu tabletów z różnymi systemami operacyjnymi (obecnie dostępne są wersje na tablety z systemami iOS i Adobe AIR for Android, wkrótce będzie także dostępna wersja na RIM Playbook). Pozwala to wydawnictwom zwiększyć zasięg swoich publikacji elektronicznych i pozyskiwać nowych subskrybentów. Ponadto niezależni projektanci i różni dostawcy systemów wydawniczych mogą rozszerzać Digital Publishing Suite w celu zautomatyzowania tworzenia plików .folio (wcześniejsza nazwa: .issue) i usprawnienia procesu publikowania na tabletach.

Ceny i dostępność

Wersja Enterprise Edition pakietu Digital Publishing Suite jest już dostępna. Ceny są podawane w odpowiedzi na konkretne zapytania. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.adobe.com/products/digitalpublishingsuite. Usługa Folio Producer Service będzie dostępna pod koniec II kwartału 2011 roku. Przewiduje się, że wersja Professional Edition pakietu Publishing Suite będzie również dostępna pod koniec II kwartału 2011 roku. Jest ona przeznaczona dla wydawnictw, którym jest potrzebne gotowe rozwiązanie do natychmiastowego publikowania treści na tabletach. Professional Edition integruje się ściśle z narzędziami Creative Suite 5 i zapewnia dostęp do podstawowych usług Digital Publishing Suite.

 

Robert Kamiński / Adobe

Źródło:
Tematy
Dołącz do Orange i zyskaj Internet nawet przez rok w bonusie.
Dołącz do Orange i zyskaj Internet nawet przez rok w bonusie.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Nowe technologie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki