REKLAMA
WAKACJE NA GIEŁDZIE

mBank ułatwi zgłaszanie reklamacji przez Facebooka

Wojciech Boczoń2016-06-08 14:28analityk Bankier.pl
publikacja
2016-06-08 14:28

Bank powołał ekipę do zadań specjalnych. Konsultanci mają przez 24 godziny na dobę monitorować serwisy społecznościowe i odpowiadać na pytania klientów. W przyszłości będą też przyjmować zgłoszenia reklamacyjne.

Dziś większość banków ma już swoje profile w serwisach społecznościowych. Jedne radzą sobie z ich obsługą lepiej, innym wychodzi to gorzej. Nie jest to proste zadanie, bo w awaryjnych sytuacjach profil na Facebooku stanowi zarzewie potencjalnego pożaru. Sprawna reakcja działu zarządzającego profilem w social mediach może uratować bank przed kryzysem wizerunkowym. Niestety wciąż nie wszystkie banki doceniają rolę, jaką odgrywa obsługa klientów w mediach społecznościowych.

fot. mBank / / mBank

Wie to natomiast mBank, zakończył właśnie testy nowego modelu obsługi klientów w social media. Testy wypadły pozytywnie i powołana właśnie ekipa konsultantów będzie miała za zadanie monitorować wpisy w mediach społecznościowych przez 24 godziny na dobę. Na Facebooku, Twitterze czy Wykopie będą odpowiadać na pytania klientów i rozwiewać ich wątpliwości.

mBank pochwalił się też pierwszymi wynikami po przeprowadzonych testach. Pierwsze tygodnie pracy pokazały, że zmianę docenił sam Facebook, nadając znacznik „Bardzo sprawnie odpowiada na wiadomości” widoczny na fanpage'u. Dodatkowo „czasy reakcji” poprawiły się i na tle średniej rynkowej prezentują się nieźle. Jeszcze w kwietniu mBank odpowiadał w 17 minut przy średniej rynkowej 3 godziny, a w maju czas reakcji spadł do 10 minut.

W przyszłości nowa ekipa będzie też ułatwiać klientom zgłaszanie reklamacji za pośrednictwem Facebooka. Reklamację będzie można złożyć za pomocą specjalnego wniosku dostępnego w serwisie. Jednak zgłoszenie zostanie przyjęte dopiero wtedy, gdy klient zostanie zweryfikowany telefonicznie przez pracownika banku. 

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
~olo
mam 40 lat, mam tan konto z 15 lat , zmiany sa takie zabawowe, malo intucyjne, jest mi tam coraz gorzej :) starzeje się
~olo
i teraz przez FB .......masakra
~facecook
Klient banku ma wyznaczonego opiekuna, sprzedawcę, doradcę.
Inny odpowiedź na pytanie moze dostać po połaczeniu z mlinią
Gimbus, zawracacz dupy bedzie sie wyżywał na pejsbuku
~mBadziew
pewnie informatyków w tym śmiesznym banku przerasta wdrożenie możliwości złożenia reklamacji via ten cyrkowy system transakcyjny a'la gimnazjum. Klienci tego gimbanku pewnie się ucieszą - będą mogli przez pejsbuczek zgłosić reklamację że np. o 1 grosik za mało odsetek na wypasionym koncie oszczędnościowym im narosło ;)
~gruby
A nie wolno mi zgłosić przy sajra mBanku???, dlaczego? Mam w nosie fejsbuka
~rysiek
pięniądze i FB to złe połaczenie.
Dla mnie takie praktyki to skandal i powinny być zakazane
~Maniek
Rysiek tobie wszystko śmierdzi... Wszędzie skandale, powiązania i sieci, daj spokój i leć do flachę.
~towarzysz-komunista
ja nie mam konta na FB i nie zamierzam otwierać śmierdzi mi to trollingiem no live boya
~towarzysz-komunista odpowiada ~towarzysz-komunista
i daje sobie sam plusy HA HA HA

Powiązane: Bankowość 3.0 - Aktualności

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki