cyber_Folks chce utrzymać istniejące dynamiki wzrostu wyników - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. cyber_Folks stawia na rozwój organiczny, do obszaru M&A podchodzi oportunistycznie.


"Zakładamy i mocno nad tym pracujemy, żeby utrzymać istniejące dynamiki wzrostu zarówno w obszarze przychodów, jak i zysku EBITDA, zysku netto" - powiedział prezes Jakub Dwernicki na konferencji prasowej.
Jak wskazał prezes, cyber_Folks przeszedł transformację od spółki bardzo mocno działającej w obszarze M&A (fuzje i przejęcia) do spółki, która zaczęła bardzo mocno dewelopować swoje produkty.
"Stało się to naturalnie, kiedy skończyło nam się capacity (zdolności - przyp.) na M&A. Chcieliśmy utrzymywać innowacyjność spółki, bardzo dobre tempo wzrostu i spożytkować czas najefektywniej jak się da" - powiedział Dwernicki.
"Postawiliśmy na rozwój organiczny, który przynosi świetne efekty. Jednak nie zapomnieliśmy o naszej +strukturze DNA+ i naszych umiejętnościach w przeprowadzaniu M&A. Oczywiście cały czas robimy research w tym obszarze i chcielibyśmy zrobić transakcję M&A, mamy kilka rzeczy, którymi się interesujemy. Natomiast podchodzimy do obszaru M&A bardzo oportunistycznie. Kilka dni temu wpłynęła do nas ciekawa propozycja, którą pewnie będziemy analizować. (...) M&A nie jest dziś dla nas priorytetem" - dodał.
Prezes wskazał, że obecnie dla cyber_Folks priorytetem jest rozwój organiczny.
"Skala M&A w naszym wypadku jest to obecnie kilkadziesiąt milionów euro - takie mamy możliwości, biorąc pod uwagę nasze wyniki. Zakładamy wzrost wyników, spadek długu, kontrybucję EBITDA ewentualnie przejętego podmiotu, (...) to wszystko tworzy nam budżet akwizycyjny na poziomie kilkadziesiąt milionów euro, sięgający nawet do 100 mln euro. Nie interesuje nas kilka małych podmiotów, raczej jeden, góra dwa duże podmioty" - powiedział Jakub Dwernicki.
W całym 2023 roku przychody grupy cyber_Folks ze sprzedaży wzrosły o 22,4 proc. rdr osiągając 480 mln zł. W tym czasie skorygowana EBITDA wyniosła 141,3 mln zł, co daje wzrost o 36 proc. rdr, a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej urosły o 41 proc. rdr – do kwoty 136,9 mln zł. Zysk netto wzrósł ponad 2-krotnie do poziomu 87,4 mln zł. O tyle samo wzrósł zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej osiągając 50,8 mln zł, a w samym IV kwartale wyniósł 21,4 mln zł, co oznacza wzrost o 142 proc. rdr.
"Sam czwarty kwartał ubiegłego roku to okres dynamicznych wzrostów, a także dużych inwestycji w produkty własne, m.in. oparte na technologii AI. Wyniki, które osiągamy są w dużej mierze zasługą rozwoju nowych produktów, a także wzrostu organicznego we wszystkich kategoriach" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Jakub Dwernicki.
W 2023 roku spółka wprowadziła do oferty nowe usługi, m.in. Billz, czyli intuicyjny program do fakturowania dla małych firm oraz narzędzie _Stores – kreator sklepów internetowych, który sukcesywnie zdobywa popularność na polskim rynku. Rozwiązanie to zyskuje ponad 100 nowych użytkowników miesięcznie.
"Aby wspierać rozwój autorskich produktów, w minionym roku cyber_Folks przeznaczyło znaczne kwoty na dział R&D. Efektem tych działań jest m.in. autorski kreator domen napędzany przez technologię AI, a także wprowadzone na początku 2024 roku narzędzie _Now" - napisano w komunikacie prasowym.
Ekspansja zagraniczna produktu _Now planowana jest na czerwiec 2024 r.
Dodano, że w planach spółki jest jak najszybszy awans do indeksu mWIG40. Obecnie cyber_Folks jest na pierwszej pozycji listy rezerwowej uprawniającej do awansu do grona 60 największych firm publicznych notowanych na GPW.
"Niezmiennie planujemy regularnie dzielić się z naszymi akcjonariuszami zyskiem w postaci dywidendy. (...) Nie zwalniamy tempa, chcemy rosnąć na technologicznej światowej transformacji" – powiedział wiceprezes Robert Stasik.
Z rozwiązań cyber_Folks korzysta 355 tys. klientów w ponad 100 krajach. Portfolio grupy koncentruje się na skalowalnych produktach w modelu abonamentowym. (PAP Biznes)
alk/ osz/






















































