REKLAMA
»

Z roku na rok rośnie liczba skarg składanych przez klientów banków

2014-09-05 03:09
publikacja
2014-09-05 03:09

Z roku na rok rośnie liczba skarg składanych przez klientów banków do bankowego arbitrażu konsumenckiego. Celem tej instytucji jest rozstrzyganie sporów pomiędzy klientami a bankami na drodze pozasądowej.

Z roku na rok rośnie liczba skarg składanych przez klientów banków
Z roku na rok rośnie liczba skarg składanych przez klientów banków
fot. iStockphoto/Thinkstock / / Thinkstock

Źródło: Thinkstock

W ubiegłym roku wpłynęło blisko 1150 skarg, w tej chwili jest już 950. Miesięcznie trafia do mnie około 120 skarg - mówi arbiter bankowy Katarzyna Marczyńska.

Dodaje, że najwięcej spraw dotyczy kredytów hipotecznych - na przykład prowizji czy nieterminowych wypłat poszczególnych transz. Dużo skarg dotyczy również rachunków, lokat, wiele jest składanych przez spadkobierców, którzy zostają nagle z długiem.

By złożyć skargę do arbitrażu przede wszystkim trzeba zakończyć postępowanie reklamacyjne w banku. W momencie, kiedy nie udzieli on odpowiedzi w terminie 30 dni od jej złożenia, albo udzieli negatywnej odpowiedzi można wniosek arbitrażowy złożyć - trzeba napisać którego banku rzecz dotyczy, o jaką kwotę chodzi, napisać krótkie uzasadnienie i wnieść opłatę 50 bądź 20 złotych. Dokument należy przesłać pocztą, dlatego że musi być odręcznie podpisany.

Katarzyna Marczyńska dodaje, że w pierwszej kolejności proponowana jest stronom ugoda.

Orzeczenia arbitra są dla banku ostateczne. Bank musi je wykonać w ciągu 14 dni od dnia otrzymania wypisu orzeczenia.

Warto pamiętać, że arbiter bankowy rozstrzyga sprawy sporne tylko do 8 tysięcy złotych.

Źródło:IAR
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (9)

dodaj komentarz
~Bankster
Jakby ktos potrzebowal pomocy w relacji z bankiem zapraszam, posiadam duze doswiadczenie w obsludze najwiekszych firm w kraju, specjalizuje sie w instrumentach pochodnych2b3 malpa op.pl
~Ciekawy
A jakie są konsekwencje dla banku jeżeli nie wykona orzeczenia arbitra?
~Andrzej
Mi na szczęście udało się wygrać przy pomocy KNF - dobrze że są takie instytucje.
~pytanie
Co się udało dzięki KNF?
~ek
KNF nie zajmuje się indywidualnymi sprawami.Proszę nie wprowadzć ludzi w błąd, bo szkoda papieru i czasu na pisanie do nich skarg.
~psiak
Potwierdzam, KNF mi pomógł i tak naprawdę moja skarga wymogła na banku reakcję, która poprawiłą jej wizerunek, bo w końcu zachowali się jak ludzie.Gorąco polecam KNF na trudne sytuacje sporne.
~psiak odpowiada ~ek
Jak nie? Tu jest formularz: https://www.knf.gov.pl/dane_wspolne/Serwis_konsumenta/pomoc/skarga_na_bank.jspCo prawda KNF też reaguje z tempem 30 dni i bank odpowiada w 30 dni i wszystko zajmuje 2 miesiące, ale u mnie zadziałało.Pozdrawiam
~ek odpowiada ~psiak
W czepku urodzony?
~psiak odpowiada ~ek
Może. Moja sprawa dotyczyła nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu. Nie dało się zakładać jednodniówek w weekend. Domagałem się zwrotu utraconych korzyści.Bank mi odmówił.Ja do KNFu.KNF zwrócił się tym do prezesa (poważnie!) Prezes mi odpisał, że faktycznie były nieprawidłowości i naliczyli mi utracone odsteki.Może nie każda sprawa Może. Moja sprawa dotyczyła nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu. Nie dało się zakładać jednodniówek w weekend. Domagałem się zwrotu utraconych korzyści.Bank mi odmówił.Ja do KNFu.KNF zwrócił się tym do prezesa (poważnie!) Prezes mi odpisał, że faktycznie były nieprawidłowości i naliczyli mi utracone odsteki.Może nie każda sprawa to nieprawidłowość, ale ta poszła dobrze.

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki