

Na NewConnect zadebiutowała dziś Ultimate Games. Spółka specjalizuje się w produkcji i dystrybucji gier na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne.
Trwa debiut spółki ULTIMATE GAMES S. A. na NewConnect 🙂
— GPW (@GPW_WSExchange) 15 czerwca 2018
ULTIMATE GAMES S.A. jest 406. spółką notowaną na #NewConnect oraz 6. debiutem na tym rynku w 2018 roku https://t.co/azxIyhL2Vx pic.twitter.com/7pPdQiO9BQ
Spośród 6 debiutów na alternatywnym rynku GPW w 2018 r. aż 4 to właśnie producenci gier. Ultimate Games zostało bardzo pozytywnie przyjęte przez inwestorów. Akcje spółki mocno drożeją, a wycena przedsiębiorstwa zbliżyła się do ok. 50 mln zł.


Ultimate Games prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w produkcji i dystrybucji gier na komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne. Spółka została założona w grudniu 2015 r. przez Mateusza Zawadzkiego – przedsiębiorcę, prawnika, a także zapalonego wędkarza. W 2016 r. spółka pozyskała znaczącego inwestora: PlayWay, wiodącego producenta i wydawcę gier komputerowych, notowanego na rynku regulowanym GPW.
Spółka jest producentem i wydawcą m.in. gry "Ultimate Fishing Simulator". W wersji PC jako gra we wczesnym dostępie była w TOP10 w globalnych bestsellerach platformy dystrybucyjnej Steam (7. pozycja), a w wersji Android na urządzenia mobilne na platformie Google Play była wielokrotnie w TOP20 w kategoriach gier symulacyjnych i średnio utrzymuje się na 350. miejscu wśród najbardziej dochodowych aplikacji mobilnych. Spółka jest również wydawcą takich gier "Bouncy BOB", "Darkest Hunters" oraz "Earthworms".
Co ciekawe, jako jeden z głównych celów strategicznych producent wymienia „zdobycie pozycji lidera w segmencie gier wideo o tematyce wędkarstwo, myślistwo, hobby”. Jak widać, wędkarstwo staje się już chyba polską specjalnością, na grach o tej samej tematyce renomę zbudowało bowiem również Ten Square Games, jeden z największych producentów gier na GPW i również niedawny debiutant.
Głównym założeniem prowadzonej działalności Ultimate Games jest produkcja i dystrybucja dużej liczby niskobudżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Takie podejście zapewnia minimalizację ryzyka inwestycyjnego związanego z produkcją pojedynczej gry.
Spółka już potrafi zarabiać
Ultimate Games rozpoczęła sprzedaż gier dopiero w IV kwartale 2017 r. Pomimo tak krótkiego okresu generowanej sprzedaży w 2017 r. spółka osiągnęła 669,87 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży ogółem, co zostało niemal powtórzone w I kwartale obecnego roku.
Struktura przychodów ze sprzedaży |
||
---|---|---|
2017 |
1Q 2018 |
|
Aplikacje mobilne |
216,8 |
225,9 |
Ultimate Fishing Simulator (PC) |
211,4 |
57,9 |
Przychody ze sprzedaży usług |
85,9 |
141,1 |
Pozostałe gry |
81,7 |
212,2 |
Asset Water System |
74 |
25,5 |
Razem |
669,9 |
662,6 |
Największą sprzedaż w 2017 r., na poziomie 216,8 tys. zł, spółka osiągnęła z dystrybucji aplikacji mobilnych, w tym głównie gry "Ultimate Fishing Simulator", natomiast przedsprzedaż "Ultimate Fishing Games" w wersji PC wygenerowała przychód w wysokości 211,4 tys. zł. Ponadto spółka odnotowała przychody ze sprzedaży usług deweloperskich i wynajmu w wysokości 85,94 tys. zł, oraz z tytułu sprzedaży pozostałych gier (w tym "Darkest Hunters" (PC) i "Bouncy BOB" (PC)), które przyniosły 81,7 tys. zł przychodu, a także 74 tys. zł z tytułu sprzedaży silnika graficznego symulującego fizykę wody "Asset Water System". Co jednak istotne, spółka już dziś potrafi na swojej działalności zarabiać. W samym tylko I kw. 2018 r. Ultimate Games osiągnęła bowiem 216 tys. zł zysku netto.
