REKLAMA

Wyniki Grupy Banku Millennium w 2006 roku

2007-01-26 09:20
publikacja
2007-01-26 09:20
Zarząd Banku Millennium informuje, że skonsolidowany zysk netto Grupy Kapitałowej Banku Millennium w 2006 roku wyniósł 300,8 mln zł. Oznacza to wzrost wyniku powtarzalnego o 44% w stosunku do roku 2005.
W 2005 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 567,1 mln, przy czym po skorygowaniu o pozycje jednorazowe (zysk ze sprzedaży akcji PZUprzychody nadzwyczajne oraz nadzwyczajna amortyzacja), zysk z działalności powtarzalnej wyniósł 208,3 mln zł.

Zarząd Banku zaproponuje Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy w wysokości 0,17 zł na akcję, czyli łącznej kwoty 144,4 mln zł, co stanowiłoby 48% wyniku netto roku 2006 tak, że stopa dywidendy wyniosłaby 2,1% (przy cenie z 29.12.2006).

Rok 2006 należy uznać za bardzo udany dla Banku Millennium. Charakteryzuje go znaczna poprawa wyników, którą obrazują następujące, główne wskaźniki:

•           ROE wzrósł z 10,5% (bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych) do 13,6%
•           Wynik z pozycji odsetki wzrósł o 9,8% r/r
•           Wynik z tytułu prowizji wzrósł o 37,9% r/r
•           Przychody operacyjne ogółem (powtarzalne) wzrosły o  24,8% r/r
•           Koszty ogółem wzrosły o 10,6 % (lub +4,37,1% po wyłączeniu wpływu projektów rebrandingu i rozbudowy sieci oddziałów w 2006 roku i nadzwyczajnej amortyzacji w 2005 roku)
•           Wskaźnik koszty / dochody   obniżył się z 74,4% (bez uwzględniania zdarzeń jednorazowych) do 67,7%
•           Udział kredytów zagrożonych w kredytach ogółem spadł z 10% do 5,7%
•           Współczynnik wypłacalności wyniósł 13,6%

Rok 2006 był także okresem, w którym Grupa Banku Millennium znacząco podwyższyła swój udział w rynku wybranych produktów, a w szczególności:

W rynku kredytów hipotecznych:  z 7,1% do 9,7% w portfelu ogółem (117% wzrostu r/r) oraz z 11% do 13,5% w nowej sprzedaży (98% wzrostu r/r)

W rynku kart kredytowych: z 3% do 4,1% pod względem liczby kart (108% wzrostu r/r)

W rynku funduszy inwestycyjnych: z 2,6% do 3,6% w aktywach w zarządzaniu (121% wzrostu r/r)

W rynku faktoringu : z 4,1% do 7% w obrocie faktur (123% wzrostu r/r)

W rynku leasingu:         z 5,7% do 6,2% w nowej sprzedaży (28% wzrostu r/r)

Tym samym Bank zbliżył się (lub, w przypadku kredytów hipotecznych, już zrealizował) swe cele średnioterminowe,  podane w roku 2005. Ponadto założony na rok 2007 cel sprzedaży krzyżowej, wynoszącego 3 produkty na Klienta, został osiągnięty rok przed planowanym terminem.



Informacja o wynikach Grupy Banku Millennium  w 2006 roku



Bank Millennium / www.prnews.pl

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki