W tym czasie nieznacznie zmniejszyły się przewozy węgla kamiennego z 3,8 do 3,6 mln ton, a także przewozy metali i wyrobów metalowych. Wzrosły natomiast prawie czterokrotnie przewozy rud i pirytów, jak również przewozy koksu, nawozów sztucznych, ropy naftowej, drewna oraz kamienia, żwiru i wapna.
Wyniki stycznia, choć lepsze niż rok wcześniej, były gorsze od oczekiwań z kilku powodów, wśród których na pierwszy plan wysuwają się warunki atmosferyczne. Jednocześnie znaczna część odbiorców towarów masowych, przede wszystkim węgla, właśnie ze względu na trudne warunki atmosferyczne, ograniczała w styczniu przewozy, minimalizując koszty związane z przedłużonymi dostawami, korzystając w zamian ze zgromadzonych wcześniej zapasów.
Jak podał rzecznik, wszystko wskazuje na to, że w kolejnych miesiącach, z uwagi na rozpoczynające się w lutym nowe kontrakty, przewozy będą dynamicznie rosnąć i zostanie utrzymany zakładany na 2010 rok wzrost przewozów PKP Cargo na poziomie 5,7 proc.(PAP)
aop/ pif/ gsu/ je/ pel/ asa/ her/
Źródło:PAP