REKLAMA

UOKiK zajmie się "aferą metkową" znanej blogerki

2020-06-02 15:40
publikacja
2020-06-02 15:40

Od kilkunastu dni w branży modowej i w mediach społecznościowych głośno jest o sprawie marki Veclaim znanej blogerki Jessiki Mercedes. Sprawą postanowił zająć się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

fot. / / FORUM

Jessica Mercedes to blogerka modowa znana w Polsce od wielu lat. Na Instagramie śledzi ją niemal milion internautów. Dlatego też o tzw. aferze metkowej marki Veclaim jest tak głośno w branży. Firma mierzy się z poważnym kryzysem wizerunkowym.

Klienci kupujący ubrania marki Veclaim zauważyli, że pod metką marki Jessiki znajduje się druga metka - metka produkującej tanie ubrania z Maroko - Fruit of The Loom. Sprawę ujawniła stylistka Karolina Domaradzka. Na portalach społecznościowych zaczęły pojawiać się zdjęcia kolejnych koszulek z wyciętymi lub naszytymi dwiema metkami. Ceny koszulek w sklepie internetowym wahają się w granicach od 199 zł do 239 zł - za te pieniądze klienci mieli otrzymać wysokiej jakości towar produkowany w Polsce. Tymczasem koszt t-shirtów marki Fruit of The Loom to około 10 zł, a są one sprowadzane z Maroko. W sieci pojawiły się też projekty innych marek, które zdaniem klientów zostały skopiowane przez Veclaim i sprzedawane jako autorskie. Jessica Mercedes została przez klientów oskarżona o oszustwo.

fot. / / Instagram

Blogerka skomentowała doniesienia w mediach społecznościowych i odniosła się do sytuacji związanej z produkcją koszulek w Polsce, początkowo jednak nie wzięła winy na siebie. Takie wyjaśnienia Mercedes dolały tylko oliwy do ognia. Ostatecznie blogerka przyznała się do przeszywania metek i przeprosiła "tych, którzy poczuli się urażeni". 

Sprawą zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes UOKiK powiadomił na Twitterze, że instytucja zweryfikuje m.in., czy konsumenci zostali wprowadzeni w błąd przez producenta Veclaim.

Polski biznes... z Chin

Afera metkowa Jessiki Mercedes nie jest jedyną taką w ostatnim czasie. Klienci marki Wishbone Fine Jewellery zauważyli, że identyczną biżuterię można zamówić na Aliexpress. Sklep - podobnie jak Jessica Mercedes - reklamował się jako firma produkująca w 100 procentach w Polsce. Produkty sprzedawane na Wishbone były nawet 40 razy droższe niż te na Aliexpress. Przykładowo bransoletkę kosztującą 89 zł w sklepie można znaleźć za 2,25 zł na chińskiej platformie sprzedażowej.

Firma Wishbone ostatecznie przyznała się do sprzedawania produktów zakupionych na Aliexpress. W zamieszczonym komunikacie przedstawiła listę 10 towarów, które nabywcy mogą za darmo zwrócić i otrzymać zwrot pieniędzy za wysyłkę.

Kolejna „afera metkowa” dotyczy firmy Local Heroes, która w swoich bluzach miała wycięte metki. W tym przypadku firma wydała oświadczenie, w którym potwierdziła zakup półproduktów od innego przedsiębiorstwa.

DF

Źródło:
Tematy
Otwórz PKO Konto za Zero na selfie albo zamów kuriera!

Otwórz PKO Konto za Zero na selfie albo zamów kuriera!

Komentarze (26)

dodaj komentarz
greatmongo
Przeciez to samo robia duze koncerny. Kupowanie tshirt z sieciowek za 60 zl to glupota. To jest to samo co fruit of the loom za 10 zł
trzejmuszketerowie
Local Heores przygotowało oświadczenie w tej sprawie - odsyłam tam wszystkich zainteresowanych.
jadensmith
Wciąganie do tej afery Local Heroes to jakieś nieporozumienie. Dziś przypominanie o tej bluzie, to tak jakbyśmy rozpamiętywali jedno niedobre w restauracji 3 lata temu xD
cyrk_na_wiejskiej
Jessica bryzgnęła poważnie przez całą branżę. Niestety oberwało się także porządnym firmom jak LH
zamknackw
Ja p$!$% resrotowe dzieci, prowadzą działalność gospodarczą, kopiują czyjeś produkty i sprzedają z przebitką 300%. I jeszcze piszą jakieś g$@!$ na instagramie.
jaykob
Cały Instagram i jego celebryci, nie rozumiem dlaczego ludzie się dziwią?
margin50
Kasa zostala rozdana .
Miroslaw Bielawski Radio Bialystok ma opinie o tym.
traderfr
Jessika Mercedes okazała się Krystyną Polonez.
ella23
trzeba upaść na glowe żeby kupować bluzki z krótkim rekawem za 200 zl, za tyle można mieć swietne buty skorzane z przeceny no ale jak ktoś jest slepo zapatrzony w metki na tandecie to jego problem
innowierca
Jessika Mercedes he he a moze Jolka BMW. Znajomy juz dawno namawial rzuc robote i wal do internetu. Wrzucaj glupoty i tandete a zobaczysz jak lykaja dzisiaj nowomodni.

Powiązane: UOKiK karze nieuczciwe firmy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki