Popularna chińska platforma społecznościowa chce podbić Europę zakupami „na żywo”, wprost w aplikacji. Na celowniku ma być też Polska. Ale prawdziwą rewolucję w e-handlu przyniosą boty AI – pisze poniedziałkowa „Rzeczpospolita”.


„TikTok rzuci wyzwanie platformom e-commerce – jego TikTok Shop, który pozwala na kupowanie w aplikacji, podczas oglądanej transmisji na żywo, ma wystartować nad Wisłą. Choć oficjalnie w planach ekspansji na najbliższe miesiące Polska nie widnieje, to (…) nasz kraj jest +na rozkładzie+” – informuje poniedziałkowa „Rzeczposplita”.
Gazeta przypomina, że TikTok parę lat temu wszedł do Wielkiej Brytanii i w zeszłym roku TikTok Shop wysforował się tam na najszybciej rozwijającą się platformę sprzedaży detalicznej online – swoje towary oferuje na niej ponad 200 tys. sprzedawców, w tym choćby Lidl. Usługa działa też w Irlandii, Hiszpanii, a od kwietnia we Francji, Włoszech i Niemczech.
– Wszyscy zaobserwujemy już przed końcem roku całkowitą zmianę sposobu dokonywania zakupów – zapowiada Brzoska. I zaznacza, iż InPost do tej rewolucji już się przygotowuje. – My nie będziemy jej tylko obserwować. Będziemy częścią tej zmiany – deklaruje.
„A to dopiero początek zmian w e-handlu. Prawdziwa rewolucja ruszy za sprawą sztucznej inteligencji. Amerykańskie badania firmy Emarketer pokazują, że już teraz 45 proc. robiących zakupy w sieci korzysta z chatbotów. A OpenAI uruchomiło właśnie możliwość kupowania wprost z ChatGPT” – podaje „Rz”. (PAP)
ms/ mow/

























































