REKLAMA
TYLKO U NAS

Skorygowany zysk netto R22 spadł w IV kw. do 5,3 mln zł

2022-03-24 23:22
publikacja
2022-03-24 23:22

Grupa R22 wypracowała w czwartym kwartale ubiegłego roku 5,3 mln zł skorygowanego zysku netto, czyli o 8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - podała spółka w raporcie. Przychody wzrosły o 23 proc. do 87,2 mln zł.

Skorygowany zysk netto R22 spadł w IV kw. do 5,3 mln zł
Skorygowany zysk netto R22 spadł w IV kw. do 5,3 mln zł
fot. Robert Gardziński / / FORUM

Skorygowana EBITDA wyniosła 20,9 mln zł i była o 15 proc. wyższa niż przed rokiem.

Wyniki obniżyły odpisy. Ze względu na planowany rozwój oferty e-commerce grupy w oparciu o platformę WooCommerce, R22 zdecydowała o mniejszym inwestowaniu w firmę Blugento, braku aktywnej promocji marki oraz migracji klientów Blugento na platformę ZentoShop. Konsekwencją był odpis na wartości firmy oraz na platformie Blugento w łącznej wysokości 2,2 mln zł.

"Utworzenie odpisu zmniejszyło zysk operacyjny grupy R22 za IV kwartał 2021 r. o 2,2 mln zł oraz zysk netto przypadający jednostce dominującej o 1 mln zł" - podała spółka.

Firma podała w raporcie, że inne odpisy obniżyły w IV kw. wynik operacyjny o 0,6 mln zł.

W całym minionym roku oczyszczony zysk netto R22 wzrósł o 28 proc. do 28,9 mln zł, EBITA zwiększyła się o 26 proc. do 77,2 mln zł a przychody były wyższe o 33 proc. i sięgnęły 296,6 mln zł.

Marka CyberFolks, czyli segment hostingowy grupy, zwiększył w czwartym kwartale sprzedaż o 19 proc. do 27,1 mln zł, a skorygowana EBITDA wzrosła o 26 proc. do 9,9 mln zł. Od IV kw. R22 konsolidowało wyniki przejętej pod koniec grudnia firmy Zenbox.

Liczba klientów usług hostingowych wzrosła w IV kw. o 6 tys. do 206 tys., przy czym akwizycja Zenbox dodała do bazy 20 tys. klientów. ARPU (średnie przychody na klienta) wzrosło o 6 zł do 299 zł. Liczba obsługiwanych domen wzrosła o 8 tys. do 368 tys. (Zenox zwiększył bazę o 35 tys.). ARPU w segmencie obsługi domen było wyższe o 3 zł i sięgnęło 74 zł. Wskaźnik odejść klientów - zarówno w hostingu jak i domenach - utrzymał się na poziomach z ubiegłego kwartału.

Drugi segment, czyli platforma komunikacyjna w formie usługi (spółka Vercom), osiągnął w czwartym kwartale 11 mln zł skorygowanej EBITDA, o 24 proc. więcej rok do roku. Sprzedaż zwiększyła się o 29 proc. do 56,1 mln zł. Liczba klientów segmentu wzrosła wobec trzeciego kwartału o ok. 50 do 18,75 tys.

Spółka Profitroom, producent oprogramowania dla branży hotelarskiej, zrealizowała w czwartym kwartale rezerwacje o wartości 50,7 mln zł, o 4 proc. wyższej rok do roku. Niższa od poprzednich kwartałów dynamika była efektem ograniczeń w społeczno-gospodarczych związanych z pandemią. W całym 2021 roku Profitroom wypracował 4,8 mln zł zysku netto, pięciokrotnie więcej niż rok wcześniej, przy przychodach na poziomie 38,2 mln zł (wzrost o 46 proc.).

Z końcem grudnia zadłużenie netto grupy R22 wynosiło 74 mln zł i było zbliżone do skorygowanego wyniku EBITDA za ubiegły rok. (PAP Biznes)

kuc/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki