REKLAMA

R22 pracuje nad akwizycją na nowym rynku hostingowym

2020-02-25 14:46
publikacja
2020-02-25 14:46

R22 pracuje nad akwizycją na nowym rynku hostingowym, chce też dalej przejmować w Rumunii. W kolejnych kwartałach grupa liczy na istotny, organiczny wzrost wyników i dalsze zwiększanie przychodów na klienta (ARPU) - podali na konferencji przedstawiciele R22.

/ R22

"Analizujemy akwizycję, która pozwoliłaby wejść na nowy rynek hostingu. Pracujemy też nad kolejnym przejęciem w Rumunii" - powiedział prezes Jakub Dwernicki.

Obecnie, poza Polską, grupa działa w branży hostingowej na rynku chorwackim i rumuńskim. W raportach okresowych, R22 jako potencjalne kierunki rozwoju wskazuje kraje Europy Centralnej i Wschodniej oraz Bałkany.

W kolejnych kwartałach R22 chce pokazać istotny, organiczny wzrost wyników.

"Mam nadzieję, że ten kwartał i kolejne kwartały pokażą dużą zdolność do wzrostu organicznego. Wyraźnie pokazał to już segment omnichannel, natomiast w segmencie hostingu obraz był do niedawna zniekształcony przez przejęcia, ale już teraz widać, że biznes rośnie zdrowo w sposób organiczny" - powiedział wiceprezes Robert Stasik.

W drugim kwartale roku obrotowego 2019/2020 przychody działalności hostingowej grupy wzrosły rdr o 24 proc. do 21,5 mln zł, a wynik EBITDA był wyższy o 22 proc. i sięgnął 6,8 mln zł. Z kolei w segmencie komunikacji wielokanałowej (omnichannel) sprzedaż wzrosła o 40 proc. do 22,8 mln zł, a wynik był wyższy o 103 proc. i wyniósł 5,9 mln zł.

R22 planuje w tym roku dalszy wzrost średnich przychodów na klienta (ARPU) w obu segmentach działalności, do czego przyczynić ma się sprzedaż obecnym użytkownikom nowych usług.

"Nie widzimy przesłanek do wyhamowania wzrostu ARPU" - powiedział prezes Dwernicki.

W drugim kwartale 2019/2020 ARPU grupy w segmencie działalności hostingowej wzrosło w porównaniu z poprzednich rokiem obrotowym o 12 zł do 246 zł, a ARPU działalności związanej z domenami internetowymi było wyższe o 2 zł i wyniosło 68 zł. W segmencie komunikacji wielokanałowej średnie przychody wzrosły rok do roku o 15 proc. w gronie dużych klientów i 20 proc. wśród małych i średnich firm.

Grupa chce w 2020 roku przeprowadzić rebranding działalności hostingowej, tak by działać pod jedną marką. Szacowany koszt kampanii w Polsce to 2 mln zł.

Przez najbliższe dwa, trzy lata spółki grupy rozwijające produkty w formule software-as-a-service (SaaS) - Profitroom, Blugento oraz User. com - mają skupić się na wzroście liczby klientów i przychodów. Sprzedaż tych firm w 2020 roku ma wzrosnąć o 40-50 proc.

"W przypadku tak szybko rosnących spółek, trudno mówić o jednoczesnym zapewnieniu zysków" - powiedział prezes.

W 2019 roku przychody Profitroom - dostawcy rozwiązań dla branży hotelarskiej - wzrosły o 42 proc. do 28,1 mln zł. Spółka na koniec roku obsługiwała ponad 2 tys. klientów, w tym ok. 200 klientów zagranicznych. R22 posiada 29,4 proc. akcji Profitroom.

Blugento to platforma do tworzenia i prowadzenia e-sklepów, której 31 proc. akcji posiada R22. Spółka zakończyła ubiegły rok z 394 klientami w Rumunii i innych krajach UE, a przychody wzrosły o 53 proc. do 2,1 mln zł.

User. com, w którym grupa posiada 22 proc. udziałów, to narzędzie automatyzujące działania marketingowe. Na koniec 2019 rok firma miała 437 klientów, głównie w USA, a jej przychody wzrosły o 41 proc. do 2,9 mln zł.

Grupa może zwiększyć pakiety udziałów w spółkach SaaS i przejąć nad nimi kontrolę w perspektywie 3-4 lat. Do tego czasu firmy mogą wymagać dokapitalizowanie - R22 podpisała umowy, które regulują te kwestie.

"Nie będą to istotne poziomy - mówimy o kwocie kilkunastu mln zł dla wszystkich tych biznesów" - powiedział Stasik.

Profitroom nie wyklucza przejęcia na niemieckim rynku podmioty posiadającego bazę klientów z branży hotelarskiej.

"Szukamy podmiotu z bazę klientów, do której moglibyśmy skierować produkt Profitroom. Mamy zlokalizowanych kilkanaście, bardzo zróżnicowanych celów przejęć" - powiedział Stasik.

We wtorek R22 podało wyniki za drugi kwartał roku obrotowego 2019/2020. Przychody spółki wzrosły rok do roku o 31 proc. do 47,8 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA - według standardu MSR 17 - był o 41 proc. wyższy i sięgnął 13,6 mln zł.

Kurs spółki o godz. 14.40 rośnie o 2,8 proc. do 25,8 zł.

R22 powstało w czerwcu 2017 roku, jako podmiot holdingowy skupiający trzy obszary działalności: hosting i domeny internetowe, komunikację wielokanałową (omnichannel) oraz usługi telekomunikacyjne.

Większość usług oferowanych jest przez grupę w modelu software as a service (SaaS), które sprzedawane są abonamentowo dla rozproszonej bazy klientów. Grupa bazuje w większości na własnych rozwiązaniach technologicznych. (PAP Biznes)

kuc/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki