Skonsolidowane przychody VRG w sierpniu 2023 roku wyniosły 102,9 mln zł, co oznacza spadek o 9,1 proc. rdr - poinformowała spółka we wstępnych szacunkach. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 805,7 mln zł i były niższe rdr o 0,5 proc.


Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w sierpniu 43,5 mln zł, o 25,8 proc. mniej rdr. W okresie styczeń-sierpień w tym segmencie przychody wyniosły 379,5 mln zł i były niższe o 10,7 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w sierpniu 59,4 mln zł i były wyższe rdr o 8,8 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 426,2 mln zł, czyli wzrosła o 10,8 proc. rdr.
Sprzedaż online ukształtowała się w sierpniu na poziomie 10,3 mln zł, co oznacza spadek rdr o 22,3 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 86,9 mln zł i była niższa o 26,4 proc. rdr.
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnęła w sierpniu 53,9 proc. i była wyższa o 4,2 pp. rdr. Narastająco, marża wyniosła 54 proc. i była wyższa o 1 pp. rdr.
Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec sierpnia 2023 roku wyniosła 52,1 tys. m kw., czyli wzrosła o 0,3 proc. rdr. (PAP Biznes)
alk/ ana/