REKLAMA

Przedział cenowy akcji AmRest ustalony na 21 – 28 zł

2005-04-11 10:13
publikacja
2005-04-11 10:13
Przedział cenowy akcji nowej emisji oraz akcji sprzedawanych AmRest Holdings N.V. (AmRest) został ustalony na 21 - 28 zł. Ostateczna cena emisyjna oraz równa jej cena sprzedaży zostaną ustalone 20 kwietnia, po przeprowadzeniu procesu budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych.

Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje od 11 kwietnia do 20 kwietnia br. po górnej cenie przedziału cenowego (28 zł). Przyjmowane będą w Punktach Obsługi Klienta Biura Maklerskiego Banku BPH na terenie całego kraju.

W tym samym czasie przeprowadzony zostanie proces budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych. Zapisy w transzy instytucjonalnej potrwają od 21 do 22 kwietnia.

Oferta publiczna AmRest obejmuje:
§ 4,418 mln akcji sprzedawanych
§ 3,8 mln akcji nowej emisji

W transzy detalicznej zaoferowanych zostanie 1,518 mln akcji. Zapisy na pozostałą część (6,7 mln szt.), będą mogli złożyć inwestorzy instytucjonalni. Wprowadzający, jak i AmRest zastrzegają sobie prawo do dokonania przesunięć pomiędzy transzami.

Oferta publiczna AmRest, poza nowymi akcjami, obejmuje również akcje już istniejące. Ich sprzedaż jest w głównej mierze związana z zamiarem wyjścia z inwestycji przez Yum!, który poprzez spółkę zależną Kentucky Fred Chicken Poland Holdings B.V. miał do stycznia 2005 r. 50% akcji AmRest (5 mln szt). Strategia Yum! jako spółki publicznej, nie przewiduje posiadania udziałów w innej spółce publicznej, która jest jednocześnie franczyzobiorcą marek Yum!.

AmRest przeznaczy środki pozyskane z publicznej emisji nowych akcji na rozwój działalności Spółki w Polsce i Czechach, a także na spłatę zadłużenia.

Przez najbliższe 3 lata AmRest planuje otwierać w Polsce i Czechach ponad 15 restauracji Pizza Hut i KFC rocznie (w Polsce po 7-10 restauracji KFC i 2-3 Pizza Hut, a w Czechach 7-10 restauracji KFC). Nowe otwarcia będą finansowane środkami pozyskanymi z emisji akcji, generowanymi nadwyżkami operacyjnymi Spółki oraz potencjalnie pozyskanym w przyszłości finansowaniem dłużnym. AmRest szacuje, że realizacja powyższego planu pochłonie od 30 do 50 mln zł (w zależności od ostatecznej liczby i typu placówek oraz ich lokalizacji).

Oprócz realizacji powyższych zamierzeń, AmRest przewiduje przejęcie (poprzez spółkę zależną AmRest Czechy) spółki Miklik’s Food s.r.o, operatora Big Food, największego bezpośredniego konkurenta KFC w Czechach w segmencie dań z kurczaka. W wyniku tej transakcji AmRest zwiększy penetrację rynku czeskiego o ok. 30%, poprzez skonwertowanie atrakcyjnie zlokalizowanych restauracji Big Food na KFC. Akwizycja ta uzależniona jest od wyniku procesu due diligence i zostanie sfinansowana ze środków uzyskanych z emisji.

Ponadto część środków pozyskanych przez Spółkę z emisji akcji może zostać przeznaczona na wprowadzenie na rynek polski, a w dalszej kolejności czeski, nowych koncepcji restauracyjnych (w segmencie restauracji typu casual dining). AmRest rozważa otwarcie 1-2 takich restauracji rocznie.

Na powyższe dwa cele (rozwój sieci na rynku polskim i czeskim sieci KFC i Pizza Hut oraz wprowadzenie nowych koncepcji restauracyjnych) AmRest przeznaczy nie mniej niż połowę środków z emisji akcji. Strategia Spółki dopuszcza również możliwość wykorzystania części środków na nabycie innych operatorów restauracji lub składników ich majątku (w tym operatorów restauracji KFC i Pizza Hut w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Pod koniec marca br., AmRest podpisał z Central European Franchise Group list intencyjny dotyczący przejęcia udziałów Kentucky System Kft, węgierskiego operatora restauracji Pizza Hut i KFC.).

Kolejny cel emisyjny, na który zostanie przeznaczone do 50% pozyskanych środków, to spłata zadłużenia z tytułu zaciągniętych kredytów, co będzie skutkować zmniejszeniem kosztów finansowych Spółki.
Źródło:
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Czechy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki