REKLAMA
GPW

PKO BP: liczba klientów Inteligo wzrośnie o 1 mln do końca 2012 r.

2010-05-13 09:22
publikacja
2010-05-13 09:22
PKO Bank Polski zamierza zwiększyć liczbę klientów detalicznych Inteligo o 1 mln do ponad 1,6 mln i sprzedać 300 tys. kart kredytowych do końca 2012 r. Zmiany w ofercie banku mają także poprawić cross-selling i zwiększyć bazę depozytową, poinformował wiceprezes Wojciech Papierak.

"Chcielibyśmy, aby Inteligo było tą częścią banku, która jest narzędziem akwizycji nowych klientów. Dlatego też chcemy zwiększyć liczbę klientów o 1 milion do końca 2012 roku"- powiedział Papierak dziennikarzom. Na koniec 2009 r. liczba klientów Inteligo wynosiła 618 tys.

Plany banku zakładają, że Inteligo będzie także platformą do pozyskiwania depozytów i cross-sellu produktów kredytowych. Bank zamierza sprzedać 300 tys. kart kredytowych i zwiększyć wolumen depozytów do 9,3 mld zł. Chce także udzielić 165 tys. pożyczek gotówkowych obecnym i przyszłym klientom. Jak zaznaczył Papierak, bank nie będzie agresywny cenowo.

Inteligo zostanie zachowane jako odrębna marka w ramach PKO BP, jednak zmianie ulegnie jej wizualizacja.

We wtorek bank wprowadził zmiany do oferty, polegające m.in. na zniesieniu opłaty za przelewy krajowe i zlecenie stałe przez telefon i Internet, a także za prowadzenie karty debetowej i udostępnienie przelewów zagranicznych.

Jeszcze w maju w ofercie Inteligo pojawi się pożyczka gotówkowa, a następnie karty kredytowe. W IV kw. bank uruchomił dostęp do serwisu transakcyjnego biura maklerskiego PKO BP.

Strategia PKO BP do 2012 roku zakłada także dalsze umocnienie iPKO, platformy elektronicznej dla klientów bankowości stacjonarnej. Liczba klientów ma wzrosnąć do 4,3 mln na koniec 2012 r. wobec 3,25 mln zł na koniec 2009 r.

"Jesteśmy przekonani, że w kolejnych latach grupa klientów korzystających z bankowości internetowej będzie coraz większa. Chcemy mieć z tego tortu adekwatny do naszej wielkości kawałek" - zaznaczył wiceprezes.

Według szacunków banków i Związku Banków Polskich liczba klientów bankowości internetowej wzrośnie do 11,5 mln w 2012 r. wobec 8,4 mln na koniec 2009 r.
Źródło:
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
~mzimu
szczególnie dużo będzie tych, którzy za następne przelewy będą płacić po 8 PLN, ha,ha,ha
~janusz
ja wychodzę z inteligo- oprocentowanie konta 0%, przelewy darmowe i 0%oprocentowania rachunku już w w mbanku
~janusz
ja wychodzę z inteligo- oprocentowanie konta 0%, przelewy darmowe i 0%oprocentowania rachunku już w w mbanku mam
~MACIEK
Ja powoli wychodzę z PKO- prowadzenie konta 6,90, karta Visa elektron (którą tylko wypłacam gotówkę) 20zł na rok, przelew przez Internet 0,50, dostęp do iPKO 2/miesiąc, ubezp. kredytu odnawialnego 18,44/miesiąc (nawet bez jego wykorzystania)- biorąc pod uwagę, że w oddziale nie bywam (chyba że jakiś obowiązkowy aneks) to ok. 200 Ja powoli wychodzę z PKO- prowadzenie konta 6,90, karta Visa elektron (którą tylko wypłacam gotówkę) 20zł na rok, przelew przez Internet 0,50, dostęp do iPKO 2/miesiąc, ubezp. kredytu odnawialnego 18,44/miesiąc (nawet bez jego wykorzystania)- biorąc pod uwagę, że w oddziale nie bywam (chyba że jakiś obowiązkowy aneks) to ok. 200 pln rocznie za prowadzenie konta to lekka przesada. Trzyma mnie tu jeszcze tylko trochę sentyment (konto przeszło 20 lat), ale niestety w interesach (nawet tych drobnych) sentymentów brak i jeżeli PKO BP w sposób znaczący nie zmniejszy kosztów korzystania de facto z konta internetowego, to wkrótce się pożegnamy.
~Leszek
Wreszcie inteligo zakumało,że najwyższy czas zmienić cennik z przed siedmiu lat! Uważam,że i tak jest już za pózno bo wielu klientów już dawno odeszło. Ale lepiej póżno niż wcale!

Powiązane: Sektor bankowy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki