PBKM: W czasie epidemii liczba umów B2C spadła o 15-20 proc. rdr

2020-05-29 18:58
publikacja
2020-05-29 18:58
fot. Shutterstock / Shutterstock

Polski Bank Komórek Macierzystych szacuje, że po wprowadzeniu stanu pandemii oraz ograniczeń liczba nowo zawartych umów w segmencie B2C na poziomie grupy spadła o 15-20 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - podała spółka w komunikacie prasowym. Zarząd ocenia, że utrzymanie tempa pozyskania nowych próbek, jak również rentowności na ubiegłorocznym poziomie będzie trudne do osiągnięcia.

"Wyniki pierwszego kwartału nie są miarodajne dla naszej branży i dla całego roku 2020. Klienci zawierają umowy na bankowanie materiału biologicznego z wyprzedzeniem, średnio 1-3 miesięcy. Dopiero drugi kwartał lepiej pokaże skalę wyzwań, z którymi będziemy się mierzyć" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Jakub Baran.

"Obecnie nic nie wskazuje na to, aby sytuacja w zakresie sprzedaży B2C i B2B w kolejnych miesiącach mogła ulec nagłej i istotne pozytywnej zmianie. Naszym zdaniem już teraz można powiedzieć, iż utrzymanie w 2020 roku tempa pozyskania nowych próbek jak również rentowności na ubiegłorocznym poziomie będzie trudne do osiągnięcia" - dodał.

Prezes powiedział, że pomimo trudnej sytuacji PBKM będzie koncentrować się na inwestycjach w rozwój biznesu, zarówno organicznie jak i przez akwizycje oraz zwiększać nakłady na rozwój R&D w kolejnych latach.

"W perspektywie krótkoterminowej przejęcia będą miały wpływ na poziom rentowności, ale patrząc długoterminowo działania te powinny pozytywnie odzwierciedlać się na naszych wynikach w przyszłości" - dodał Jakub Baran.

W pierwszym kwartale 2020 roku grupa pozyskała 6.486 próbek krwi pępowinowej lub tkanek w segmencie B2C, wobec 5.970 próbek krwi pępowinowej lub tkanek pozyskanych w ciągu analogicznych trzech miesięcy 2019 roku. Łącznie w segmentach B2C i B2B grupa pozyskała 7.133 próbek krwi pępowinowej lub tkanek.

Sprzedaż w segmencie B2C wyniosła 42,7 mln zł (wzrost o 24 proc. rdr) i stanowiła około 87 proc. sprzedaży grupy w pierwszym kwartale 2020 r. Z kolei wartość sprzedaży w segmencie B2B w omawianym okresie wyniosła 2,4 mln zł.

PBKM podał w raporcie, że w pierwszym kwartale 2020 r. grupa osiągnęła przychody netto ze sprzedaży na poziomie 49,3 mln zł (co oznacza 14 proc. wzrost względem analogicznego okresu roku ubiegłego), EBITDA wyniosła 7,4 mln zł, wobec 10,3 mln zł przed rokiem, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 2,2 mln zł, w porównaniu do 5,8 mln zł rok wcześniej.

W pierwszym kwartale przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 3,9 mln zł (rok temu 7,9 mln zł). (PAP Biznes)

doa/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki