Grupa OT Logistics miała w trzecim kwartale 2022 roku 58,8 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 54,1 mln zł rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Zarząd firmy z optymizmem patrzy na kolejne kwartały, spodziewa się utrzymania wysokich przychodów w spedycji i przeładunkach.


Zysk operacyjny OT Logistics wyniósł w III kwartale 35,4 mln zł wobec 62,8 mln zł przed rokiem. Przychody ze sprzedaży spadły w tym okresie do 127,3 mln zł z 258,7 mln zł.
Po trzech kwartałach 2022 roku grupa OT Logistics miała 275,1 mln zł przychodów (spadek o 61,8 proc. rdr). Przychody z działalności kontynuowanej (po wyłączeniu wyników spółek sprzedanych w 2021 r.) zwiększyły się o 96,3 mln zł, tj. o 53,8 proc. rdr, głównie wskutek wysokich wzrostów osiągniętych w działalności spedycyjnej (83,4 proc.) oraz portowej (50,2 proc.), w tym obsługi przeładunków towarów masowych.
EBITDA po trzech kwartałach spadła o 35,9 proc. rdr do 88,1 mln zł. Po oczyszczeniu z wpływu zjawisk jednorazowych EBITDA była wyższa w stosunku do porównywalnego okresu w zeszłym roku o 96,6 proc. rdr.
Zysk netto wyniósł 92,6 mln zł wobec 113,9 mln zł zysku przed rokiem.
"Analizując tylko działalność kontynuowaną, zwiększyliśmy przychody o 96,3 mln zł i odnotowaliśmy wysokie wzrosty w zakresie działalności portowej i spedycyjnej. W portach w Świnoujściu i Gdyni realizujemy wyższe przeładunki towarów masowych, głównie węgla energetycznego. Aktywa portowe stały się w obecnych czasach strategicznymi nie tylko dla krajowej gospodarki, ale i całych regionów" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.
Jak podano, zarząd z optymizmem patrzy na kolejne kwartały i spodziewa się utrzymania wysokich przychodów w spedycji i przeładunkach w większości grup asortymentowych masowych i drobnicowych. W związku z obecną sytuacją makroekonomiczną, spodziewana jest również kontynuacja działań operacyjnych mających na celu maksymalizację obsługi transportu importowanego węgla energetycznego.
"Kontynuacji dobrego trendu w sprzedaży będzie sprzyjać sytuacja rynkowa, zwłaszcza utrzymujący się wysoki popyt na usługi portowe, głównie w zakresie obsługi przeładunku importowanego węgla, na którym w ostatnich miesiącach koncentrujemy działania (węgiel stanowi większość masy towarowej w porcie). Oczekujemy utrzymania w dalszym ciągu wzmożonego popytu na ten strategiczny surowiec, który będzie transportowany drogą morską i przeładowywany m.in. w naszych terminalach. Jednocześnie kontynuujemy inwestycje w portach, które mają poprawić ich możliwości operacyjne poprzez przystosowanie do obsługi towarów uniwersalnych, a nasz łańcuch logistyczny rozszerzyliśmy tak, by oferować klientowi pełen wachlarz usług od frachtowania statków, przez obsługę portową, po spedycję i transport do klienta" – powiedział prezes Kamil Jedynak. (PAP Biznes)
pel/ gor/