"Nasz program będzie dostępny na wszystkich platformach cyfrowych oraz w dużych sieciach telewizji kablowej. W momencie startu będziemy dostępni dla 2 mln gospodarstw domowych" - powiedział PAP prezes TV Biznes Piotr Barełkowski.
TV Biznes będzie nadawał całodobowy program gospodarczy, którego osią ma być cogodzinny serwis ekonomiczny. Poznańska telewizja chce być polskim odpowiednikiem telewizji Bloomberg czy CNBC.
Jednym z udziałowców nowej telewizji będą Międzynarodowe Targi Poznańskie (MTP). Na antenie będą promowane imprezy zorganizowane przez MTP, a studio telewizyjne mieści się w jednej z targowych hal.
Obecnie TV Biznes zatrudnia około czterdziestu osób, a z kolejnymi dwudziestoma współpracuje. Do dziś w przedsięwzięcie zainwestowano 2,5 mln złotych. Docelowo budżet roczny telewizji ma wynosić kilka milionów złotych.
Założycielem stacji jest Piotr Chomczyński, biznesmen i społecznik, znany jako odkrywca nowoczesnych metod badawczych w biologii i genetyce molekularnej.
Chomczyński jest właścicielem i prezydentem Molecular Research Center Inc. w Cincinnati w stanie Ohio w USA oraz ekspertem o światowej renomie w dziedzinie biotechnologii, molekularnej biologii i farmakologii.