REKLAMA

Nakręć swój biznes - firmy decydują się na krótkie filmy reklamowe

2010-08-13 16:17
publikacja
2010-08-13 16:17
Kiedyś na spoty reklamowe mogły pozwolić sobie tylko największe firmy. Odkąd jednak Internet przejął po telewizji rolę głównej i największej platformy promocyjnej, coraz więcej firm decyduje się na inwestowanie w materiały audiowizualne , a by dotrzeć do ogromnej rzeszy potencjalnych klientów.

Wg zestawienia gemiusReport z lipca 2009 przed wyborem i zakupem towarów oraz usług 85% konsumentów szuka informacji w sieci. Nic więc dziwnego, że reklama w Internecie nie tylko znalazła się w centrum zainteresowania firm chcących promować swoje usługi, ale też od pewnego czasu bardzo intensywnie rozwijają się i dywersyfikują jej formy. Większość firm konsekwentnie zwiększa budżety na promocję, co jako ogólny trend forsowane jest także przez Unię Europejską, która dofinansowując przedsięwzięcia nakłada obowiązek na beneficjentów , by część kwoty przeznaczali na promocję projektu, także tę internetową. Jak jednak wyróżnić się w internetowym zgiełku reklamowym? Proste strony www, kampanie bannerowe, pop-upy już nie wystarczają.

Co zatem? Pięć lat od czasu powstania portalu YouTube wszyscy zdają sobie sprawę z faktu, że to właśnie krótkie formy filmowe stały się kluczowym narzędziem w kreowaniu marki. Firmy z branży audiowizualnej przeżywają istny nalot przedsiębiorców, którzy, czesciowo odchodząc od tradycyjnych form promocji, takich jak ulotki czy bannery, inwestują w atrakcyjne strony internetowe. Zlecają oni wykonanie kilkuminutowych materiałów promocyjnych w formie wideowizytowki, relacji z firmowych wydarzeń, prezentacji danego produktu i wielu innych, które następnie promują online.

Skąd ta zmiana? Otacza nas kultura wizualna, a nowe media, takie jak Internet ułatwiają dotarcie z przekazem do ogromnej liczby potencjalnych klientów - mówi Joanna Szymańska z krakowskiej firmy produkcyjnej Appetite Production. Dobrze zrealizowany film promocyjny czy reklamowy może nie tylko zaprezentować wybrany produkt szerokiemu gronu odbiorców, ale też np. dzięki wirusowej formule dystrybucji w sieci, wyjść poza swój reklamowy przekaz i budować wizerunek firmy na zupełnie innych płaszczyznach. Ulotka oparta na suchym przekazie spełnia funkcję informacyjną, lecz nie wywołuje emocji nie przykuwa uwagi. Technika cyfrowa umożliwia realizację najbardziej szalonych pomysłów scenariuszowych, a połączenie i kreatywnych koncepcji z profesjonalną produkcją klipu często decyduje o sukcesie kampanii - dodaje Joanna Szymańska.

Co zatem filmowcy mogą zaproponować przedsiębiorcom pragnącym promować swoją markę? Wiele, a co więcej, podjęcie współpracy z firmą produkcyjną jest o wiele prostsze niż można by przypuszczać. Wystarczy, ze firma zgłosi się do nas z chęcią uzupełnienia swojej strategii promocyjnej o materiały filmowe. Zazwyczaj w przeciągu 24 godzin przedstawiamy szacunkowe koszty projektu, jak również, jeśli istnieje takie zapotrzebowanie, tworzymy we współpracy ze specjalistami PR propozycje scenariuszowe, tłumaczy Szymańska.

O tym, że warto inwestować w filmowe kampanie internetowe świadczą liczne przykłady, chociażby zrealizowane przez Appetite Production na zamówienie ArtBoom Festiwal klipy promocyjne wykorzystane w kampanii viralowej. Spot "Zemsta zdradzanej kobiety" dokumentujący działania artystyczne Rafała Bujnowskiego obejrzało na YouTubie 165 tysięcy użytkowników, a materiał budził wielkie emocje i żywe zainteresowanie internautów jeszcze na długo po zakończeniu Festiwalu.

Więcej o Appetite Production i jej ofercie dla firm na www.appetiteproduction.com, www.facebook.com/AppetiteProduction oraz specjalnym kanale youtube: http://www.youtube.com/AppetiteProduction

/ Appetite Production
Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Inwestowanie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki