Kolejna znana marka znika z polskiego rynku bankowego. W projekcie uchwał na najbliższe zgromadzenie akcjonariuszy BGŻ BNP Paribas znajduje się propozycja zmiany nazwy banku na BNP Paribas Bank Polska.
W 2014 roku francuska Grupa BNP Paribas przejęła od holenderskiego Rabobanku kontrolę nad Bankiem BGŻ. Francuzi mieli już wówczas w Polsce niewielki bank o nazwie BNP Paribas Bank Polska. Rok później połączono obie instytucje, ale Komisja Nadzoru Finansowego nie zgodziła się na usunięcie znanej i dobrze rozpoznawalnej marki BGŻ. Zwłaszcza, że sam BNP Paribas działał na niewielką skalę i nie był dobrze znany Polakom. Dlatego powstał BGŻ BNP Paribas.
To się jednak wkrótce zmieni. W projekcie uchwał na najbliższe walne zgromadzenie akcjonariuszy znajduje się punkt dotyczący zmiany nazwy banku na BNP Paribas Bank Polska. Walne zostało zaplanowane na 11 grudnia 2018 r. i wówczas zapadnie decyzja co do nazwy. Rebranding nie powinien być jednak niespodzianką, bo już kilka miesięcy temu przedstawiciele banku zapowiadali, że po fuzji z Raiffeisenem będą zastanawiać się nad zmianą nazwy. Kierunek był raczej jednoznaczny. Na tę chwilę nie wiadomo natomiast jaki los czeka markę BGŻOptima - internetowy bank oszczędnościowy należący do grupy BNP Paribas. Można jednak zakładać, że docelowo i tu nastąpią zmiany.

BGŻ nie jest jedyną dobrze znaną marką bankową, która znika z rynku. We wrześniu pożegnaliśmy markę Banku Zachodniego WBK. Obecnie bank działa pod nazwą Santander Bank Polska. Wkrótce pożegnamy też Euro Bank. Kilka dni temu Bank Millennium podał, że podpisał z Société Générale umowę nabycia 99 proc. akcji Euro Banku za cenę 1,8 mld zł. Transakcja zostanie zamknięta w drugim kwartale 2019 r., po czym nastąpi fuzja prawna obu banków. Połączenie operacyjne Banku Millennium i Euro Banku planowane jest na czwarty kwartał 2019 r.
Wojciech Boczoń
