Żyjemy w czasach, w których przekaz wizualny zdobywa sobie coraz więcej zwolenników. Dzięki dostępnym w internecie wszelkiego rodzaju kursom i poradnikom wideo możemy każdego dnia, zgodnie z własnymi potrzebami uczyć się nowych rzeczy oraz zwiększać kompetencje osobiste i zawodowe. Magdalena Pawłowska w swojej książce Jedna kampania do wolności pokazuje, jak skutecznie zajrzeć na drugą stronę tego medalu – stać się ekspertem, samemu stworzyć i rozwinąć dobrze sprzedający się produkt online.


Magdalena Pawłowska, z wykształcenia psycholog społeczny, z zawodu jest przedsiębiorcą specjalizującym się w kampaniach e-marketingowych, skupiających się na tworzeniu oraz wprowadzaniu nowych produktów do sprzedaży w internecie. Ma na swoim koncie wiele udanych kampanii, których przychód można liczyć w milionach, współtworzyła również strategię digital marketingową dla najpopularniejszego psychologa i trenera motywacyjnego w Polsce – Mateusza Grzesiaka. Świadoma, jak cenne może być jej doświadczenie dla osób zajmujących się marketingiem cyfrowym, zawarła je w książce -pigułce, jedynym w swoim rodzaju przewodniku po kluczowych rozwiązaniach promocji w internecie. Jedna kampania do wolności jest merytoryczną pomocą dla praktyków oraz obowiązkowym pakietem startowym dla tych, którzy mają pomysł na produkt online i chcą dopiero z nim wystartować.
Jesteśmy online!
Autonomiczny Model Online to stworzona oraz przez lata doświadczeń udoskonalana przez Magdalenę Pawłowską metoda rozwoju biznesu internetowego. Głównym używanym w niej narzędziem są materiały wideo, a w ich promocji oraz dotarciu do odbiorców wykorzystywane są ogólnodostępne i nie wymagające dużych nakładów finansowych narzędzia internetowe.
Esencją metody jest taka struktura sprawdzonych rozwiązań, która pozwala na stworzenie i wymodelowanie produktu online, a następnie przeprowadzenie skutecznej kampanii wprowadzenia go do sprzedaży oraz uczynienia źródłem stałych przychodów. Jej autorka stanęła na wysokości zadania, by zrobić to w sposób jak najbardziej praktyczny – w efekcie powstała rozpisana na pojedyncze etapy strategia, gotowa do zastosowania od zaraz, uzupełniona mnóstwem cennych merytorycznych wskazówek, dotyczących najdrobniejszych szczegółów kampanii. Kolejne etapy realizacji strategii odzwierciedlają kolejne z siedmiu części książki – od pomysłu na produkt aż po automatyzację sprzedaży i współpracę z partnerami biznesowymi. Przystępnym językiem tłumaczy wszystkie zagadnienia, objaśnia warte zastosowania wskaźniki, a całość uzupełnia przykładami znanymi wszystkim użytkownikom internetu.
Pięć kroków do sukcesu
Na strategię Autonomicznego Modelu Online składa się 5 etapów – prepromocja, prekampania, kampania wprowadzenia produktu na rynek, postkampania oraz automatyzacja sprzedaży. Każdy z etapów autorka opisuje w osobnym rozdziale, rozpisując go na poszczególne kroki oraz podając schematy systematycznych działań, gotowe do wypełnienia treścią związaną z promowanym tematem.
Etap prepromocji to czas najbardziej twórczy. Sam unikatowy pomysł na kurs online nie wystarczy – trzeba zweryfikować jego potencjał przyciągania klientów, odpowiednio nazwać, a także popracować nad własną marką i wizerunkiem. Na tym etapie odbywa się również określenie segmentów odbiorców oraz budowanie ich bazy. Autorka wskazuje, skąd wziąć pomysł na produkt online, czym kierować się w określaniu potrzeb odbiorców oraz jak skutecznie pozyskiwać ich adresy mailowe.
Prekampania to część przygotowawcza - jej esencją jest określona ilość filmów edukacyjnych, które mają zapowiadać produkt, budzić zainteresowanie, a jednocześnie torować u klientów chęć jego uzyskania. W rozdziale znajdziemy praktyczne wskazówki, jak stworzyć wideo, które się sprzedaje oraz jakie kanały internetowe wykorzystać do ich dystrybucji. Niezbędną częścią tej pracy jest określenie ceny kursu online.
Wprowadzenie produktu na rynek oznacza realną sprzedaż. Musi być dobrze zaplanowany pod względem zarówno ilości materiałów filmowych, jak i ich czasowego rozkładu. Autorka wyjaśnia, jak stosować w tej fazie praktyczne i sprawdzone wyzwalacze sprzedaży, takie jak limitowany dostęp, rekomendacja czy gwarancja zakupu bez ryzyka. Niezwykle ważne jest w tym momencie doskonałe zaplecze techniczne – dobrze zbudowana strona sprzedażowa, niezawodny i budzący zaufanie system płatności online oraz rekomendacje, które będą pozytywnie kształtować decyzje zakupowe klientów.
Postkampania to WOW-owanie klientów, czyli podtrzymywanie z nimi kontaktu w sposób, który utwierdzi ich w przekonaniu, że podjęli dobrą decyzję. To również czas ciągłego rozbudowywania oraz modelowania grupy klientów z wykorzystaniem narzędzi pozwalających generować ruch na stronie, docierać do nowych osób i na bieżąco badać zainteresowanie produktem. Kluczową rolę ma w tym procesie pozyskiwanie partnerów afiliacyjnych – ponieważ w Polsce zjawisko współpromocji nie jest jeszcze zbyt popularne, autorka dokładnie wskazuje, jakimi realnymi metodami rozwijać tę część postkampanii.
Ostatnim etapem jest automatyzacja, czyli doprowadzenie produktu do takiego etapu, w którym będzie sprzedawał się sam, przy minimalnym nakładzie pracy i finansów. To etap finalny, a jego sukces zależy od zaplanowania kluczowych elementów kampanii w formie reguł gotowych do zautomatyzowania. Dobra strategia w tym zakresie sprawi, że biznes w pewnym momencie zacznie kręcić się sam, samoczynnie generując kolejne sprzedaże.
Model na wszystkie okazje
Metoda AMO (Autonomicznego Modelu Online) to strategia przygotowana pod praktycznie wszystkie pomysły na stworzenie biznesu w postaci kursu online. Stanowi dopracowany, podzielony na mniejsze kroki schemat, który można wypełnić treścią z różnych zakresów tematycznych – od kursów pisania i makijażu, poprzez treningi motywacyjne i kursy jogi, aż po instrukcje przygotowywania prezentacji czy robienia zdjęć. Choć zaczyna się pomysłem, to skupia się przede wszystkim na wdrożeniu go w rzeczywistość – na procesie, w którym najważniejszy jest dokładny plan oraz systematyczne działanie. Największą zaletą podręcznika jest układ materiału oraz język, które sprawiają, że tę tak merytoryczną w założeniu książkę czyta się jak najlepszą powieść, a czytając, aż chce się stać jej bohaterem.
















































