REKLAMA
GPW

MTV na rzecz walki z AIDS

2006-12-01 10:09
publikacja
2006-12-01 10:09
W tym roku mija 25 lat, odkąd świat po raz pierwszy usłyszał o wirusie HIV. Pierwszego grudnia, w Światowym Dniu Walki z AIDS, stacje MTV i VH1 zaprezentują programy dokumentalne, mające na celu uświadomienie swoim widzom skalę problemu. Oba programy są częścią kampanii MTV „Staying Alive”, która od 1998 roku skutecznie wspiera młodych ludzi w walce z wirusem HIV.

MTV Polska wyemituje program „Staying Alive: 48fest”, w którym kamery MTV podążają śladami grupy nastoletnich uczestników konferencji poświęconej tematyce AIDS, która odbyła się w tym roku w Toronto. MTV poprosiło ich również o stworzenie krótkiego filmu, poruszającego tematykę HIV i AIDS, który pomógłby zwrócić uwagę młodzieży na całym świecie na szeroki zasięg problemu oraz związane z nim zagrożenia. Mieli na to zaledwie 48 godzin. Rezultaty ich starań będzie można zobaczyć właśnie w „Staying Alive: 48fest”. Trzydziestominutowy program, który MTV Polska wyemituje pierwszego grudnia o godzinie 20:00, poprowadzi gwiazda pop Nelly Furtado, a gościnnie wystąpią w nim Justin Timberlake oraz Alicia Keys.

Stacja VH1 Polska przygotowała natomiast program „Think HIV. This is me” – pamiętnik osób, będących nosicielami wirusa HIV. Dokument pokazuje, jak wygląda ich życie ze śmiertelną chorobą, jak radzą sobie z przeciwnościami losu oraz nietolerancją otoczenia. Wielu uczestników programu po raz pierwszy tak szczerze opowie o tym co czuje, publicznie przyznając się do własnych lęków i obaw, związanych z chorobą. Stacja VH1 wyemituje „Think HIV. This is me” pierwszego grudnia o godzinie 21:00

Fundacja Staying Alive rozpoczęła działalność w 1998. Już wtedy zdobyła nagrodę Emmy za dokument o życiu 6 młodych osób zarażonych wirusem HIV/AIDS. Trzymając się tradycji tworzenia tego typu programów każdego roku, Staying Alive podnosi poziom wiedzy młodych ludzi na całym świecie, na temat profilaktyki, a także życia z HIV/AIDS.

Na cały dzień pierwszego grudnia logo MTV, znajdujące się na ekranie, tradycyjnie będzie przewiązane czerwoną wstążeczkę, symbolizującą solidarność w walce z HIV i AIDS.

STAYING ALIVE
MTV Networks International jest jednym z założycieli organizacji Staying-Alive, która od 1998 roku prowadzi kampanię informacyjną, mającą na celu profilaktykę w rozprzestrzenianiu się HIV i AIDS wśród młodych ludzi na całym świecie. Na jej stronie internetowej www.staying-alive.org, dostępnej także w języku polskim, znajdują się fachowe informacje na temat choroby, porady jak się przed nią chronić i co zrobić w przypadku ewentualnego zakażenia. Znajdują się tam też adresy internetowe i numery telefonów organizacji, które pomagają osobom zagrożonym AIDS w poszczególnych krajach.
Źródło:bn

Do pobrania

bowaidsdosrjpgbowaidsdosrjpg
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~Max
niech MTV lepiej przestanie lansować styl życia dla młodych ludzi - sex bez zobowiązań i zachowania homoseksualne, to najlepiej będzie walczyć z AIDS

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki