REKLAMA
»

Interia przechodzi do ofensywy - czy jest szansa na II pozycję na rynku ?

2001-10-09 09:06
publikacja
2001-10-09 09:06

Interia przechodzi do ofensywy - czy jest szansa na II pozycję na rynku ?

Zarząd Interii poinformował, iż w pierwszym tygodniu października 2001 roku spółka zakończyła proces intensywnych inwestycji infrastrukturalnych prowadzonych w II i III kwartale 2001 roku, które zostały wymienione i nakreślone jako jeden z celów publicznej emisji akcji spółki z lutego 2001 roku. Inwestycje te miały na celu rozbudowę dwóch usług oferowanych przez portal - poczty elektronicznej i wyszukiwarki.

Systemy te zostały rozbudowane o nowe możliwości udostępnione użytkownikom w formie kompleksowego tzw. centrum wyszukiwania. Oferuje ono znacznie bardziej zaawansowane mechanizmy poszukiwania stron internetowych, które uwzględniają elementy edukacyjne i możliwość personalizacji. Między innymi wzbogacono ofertę o możliwość przeszukiwania polskich zasobów FTP. Najważniejszą jednak zmianą jest udostępnienie, dzięki rozszerzeniu umowy z amerykańską firmą Altavista Company, mechanizmów wyszukiwania mulitimediów. Jest to pierwszy tego typu tak bogaty serwis w Polsce.

Poczta elektroniczna została w ofercie wzbogacona usługi dodatkowe takie jak: terminarz, system zadaniowy, rozbudowana skrzynka kontaktowa, podręczna aktówka służąca do przechowywania i współdzielenia plików komputerowych, notatnik oraz bazę ulubionych stron WWW. Poczta elektroniczna i inne usługi zostały zintegrowane wraz opcją zarządzania własną stroną WWW w serwisie Moja Interia. Zasoby portalu zostały wzbogacone o rozwiązania EMC Symmetrix i Network Appliance, które pozwolą na znaczące zwiększenie szybkości i niezawodności usług oferowanych przez portal.

Celem wprowadzenia powyższych innowacji jest włączenie się portalu do walki o miano czołówkę na rynku portali. Zarząd spółki oczekuje, iż zmiany te pozwolą to na dynamiczne zwiększenie udziału Interii w rynku. Już pod koniec pierwszego tygodnia funkcjonowania nowych usług ilość kont pocztowych zakładanych dziennie w systemie poczta.interia.pl wzrosła o 40%.

Nowo wprowadzone usługi są także od października wspierane poprzez kampanią reklamową na bilboardach, poprzez radio, prasę i internet. Celem kampanii jest pozycjonowanie jako portalu pierwszego wyboru dla użytkowników internetu, czyli wypowiedzenie walki Onetowi i Wirtualnej Polsce.

Za wszystkim kryją się oczywiście cele operacyjne - powiększenie przychodów portalu, poprzez znaczne zwiększenie jego zasięgu, przekładającego się na udział w rynku reklamy internetowej i e-commerce, przy jednocześnie trwającym procesie zdecydowanego obniżania kosztów stałych działalności. Szczegółowy plan tworzenia nowych źródeł przychodów oraz redukcji kosztów, zostanie przedstawiony do końca października.

Ciekawe czy Interii się uda, w sumie bardziej liczyłbym na skuteczność ataku w Wirtualną Polskę niż w Onet. Wydaje się, że Onet ma bardziej ugruntowaną pozycję i wspomaga go medialnie koncern ITI, zaś WP nie ma takiego wsparcia. W przyszłości powiązania portali z mediami klasycznymi staną się koniecznością.

[Rafał Wójcikowski]
Źródło:
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki