REKLAMA

Grupa CCC miała w III kw. 2020 r. 63,8 mln zł straty netto j.d.

2020-10-27 19:42, akt.2020-10-28 12:15
publikacja
2020-10-27 19:42
aktualizacja
2020-10-28 12:15
fot. Marek Wiśniewski / Puls Biznesu

Grupa CCC miała w trzecim kwartale 2020 roku 63,8 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 32,7 mln zł straty rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 1,2 mln zł wobec 45,9 mln zł zysku przed rokiem i szacowanych wcześniej 8 mln zł straty.

Przychody grupy wyniosły 1.455,4 mln zł wobec 1.348,5 mln zł rok wcześniej. Szacunki wskazywały na przychody na poziomie 1,502 mld zł.

W raporcie podano, że w związku z pandemią średnio i długoterminowo grupa spodziewa się istotnego spadku wartości rynku obuwia w 2020

roku i jego odbudowy w 2021 roku (przy założeniu braku ponownego administracyjnego zamknięcia sklepów pod koniec 2020 roku lub w 2021 roku), wzrostu udziału w przychodach kanału e-commerce, przesunięcia się popytu konsumentów w kierunku towarów o jak najlepszym stosunku ceny do jakości w związku z obniżeniem ich dochodu rozporządzalnego.

Po trzech kwartałach 2020 roku grupa CCC ma 3.641,5 mln przychodów ze sprzedaży, co stanowi spadek o 4,3 proc. rdr i - jak podano - zmiana ta wynika ze spadku przychodów w segmencie działalności detalicznej o 762,7 mln zł (spadek o 29,3 proc.), spowodowanego w szczególności administracyjnym ograniczeniem sprzedaży w kanale stacjonarnym.

Grupa zanotowała wzrost przychodów z działalności e-commerce do 1.612,1 mln zł (+64,2 proc.), natomiast w segmencie działalności hurtowej spadek przychodów do 81,1 mln zł (spadek o 50,1 proc.).

Strata na działalności operacyjnej wyniosła po trzech kwartałach 495,2 mln zł, w porównaniu do 92,8 mln zł zysku przed rokiem. Strata netto przypisana akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła 991,8 mln zł, wobec 148,3 mln zł straty przed rokiem.

Skonsolidowany zysk brutto na sprzedaży w okresie dziewięciu miesięcy 2020 r. wyniósł 1.581,4 mln zł i był niższy o 13,3 proc. w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży wyniosła 44,8 proc. i była niższa

o 3,6 p.p. w stosunku do okresu porównywalnego.

Koszty funkcjonowania sklepów od stycznia do września 2020 r. wyniosły 878,6 mln zł i były niższe o 87,5 mln zł (spadek o 9,1 proc. rdr), przy spadku powierzchni handlowej 5,9 proc.

Skonsolidowane przepływy netto z działalności operacyjnej za okres 9 miesięcy 2020 r. wyniosły -98,8 mln zł.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec trzeciego kwartału 2020 r. wynosiła 688 tys. m kw. Na koniec września grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1053 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 66 platform online w całej Europie: eobuwie. pl, ccc .eu, MODIVO, DeeZee, Gino Rossi.

Jak podano, w trzecim kwartale 2020 r. Eobuwie zanotowało wzrost sprzedaży o 51 proc. rdr, a rentowność EBITDA wyniosła 8 proc., dynamicznie rozwija się także dostępny na 11 rynkach sklep online z modą premium Modivo. W tym roku planowanie jest wejście do kolejnych dwóch krajów. 

Przychody grupy CCC w X bez większego wpływu drugiej fali pandemii

W październiku dynamika przychodów w grupie CCC przyspieszyła w stosunku do trzeciego kwartału, a przez większość miesiąca wpływ drugiej fali pandemii na działalności biznesową był niewidoczny - poinformowała grupa w komunikacie prasowym.

"Mimo trudnego otoczenia, październik w CCC, w kanale stacjonarnym, nie pokazywał znaczącej podatności na drugą falę epidemii. Utożsamiamy to przede wszystkim z wyjątkowo dobrą ofertą kolekcji jesienno-zimowej i intensywną komunikacją z klientem. Nasz wielokanałowy model sprzedaży sprawdza się, w e-commerce każdy tydzień tego miesiąca to solidne, dwu- lub nawet trzycyfrowe wzrosty. Pandemia nie pozwala nam dzisiaj w pełni zmonetyzować efektów naszych działań z ostatnich dwóch lat, ale inwestycje w produkt, e-commerce i komunikację z klientem, pozwalają optymistycznie patrzeć w przyszłość" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Marcin Czyczerski, prezes CCC.

Dodał, że spółka ma sprecyzowane plany funkcjonowania w różnych wariantach rozwoju sytuacji, w tym tego kryzysowego, zakładającego pełen lockdown.

"Podobnie jak w przypadku pierwszej fali pandemii, do bieżącej sytuacji podchodzimy jak do wyzwania, które nas umocni i uodporni. Nasze strategiczne cele pozostają aktualne – cyfryzacja, wzmacnianie e-commerce, rozbudowa oferty produktowej i zrównoważony rozwój" – powiedział Dariusz Miłek, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej CCC.

W trzecim kwartale sprzedaż grupy CCC wzrosła o 8 proc. do 1,45 mld zł.

Grupa inwestuje w umacnianie segmentu e-commerce. W strategii GO.22 spółka ustaliła cel 35-40 proc. udziałów online w łącznej sprzedaży grupy w 2022 roku.

"Dziś wiemy, że możemy ten cel zrealizować szybciej, de facto już w 2020 r. Sprzyjają temu z jednej strony gwałtowana zmiana zachowań konsumentów, a z drugiej dynamicznie rozwijane przez nas platformy cyfrowej sprzedaży. W świetle tego, będziemy adekwatnie dostosowywać powierzchnię handlową, redukować liczbę i średnią wielkość sklepu CCC, uelastyczniać umowy najmu, inaczej myśleć o rozwoju powierzchni. Jednocześnie, postępować będzie dalszy proces cyfryzacji istniejących sklepów i polepszania tam customer experience. Granica między offline a online już u nas nie istnieje" - powiedział wiceprezes Karol Półtorak.

"Z przytupem weszliśmy w czwarty kwartał, w którym przyspieszyła dynamika przychodów rdr. Do tej pory notujemy w październiku 16 proc. wzrostu i przez większość miesiąca notowaliśmy wzrosty zarówno online, jak i offline. Nawet z postępującym lockdownem i spadkiem traffiku wierzymy, że do samego końca październik będzie dla nas dobrym miesiącem zarówno pod względem sprzedażowym, jak i marży brutto" - powiedział Czyczerski podczas środowej telekonferencji spółki.

Dodał, że do połowy października CCC po wiosennym załamaniu odbudowywało systematycznie sprzedaż porównywalną w sklepach stacjonarnych, aż do osiągnięcia wartości dodatnich. Towarzyszyła temu duża dynamika e-commerce.

"W ostatnim tygodniu, w większym stopniu naznaczonym pandemią, traffiki są istotnie mniejsze, często o 50 proc., ale przy wciąż bardzo dobrej konwersji. Przyspiesza za to bardzo mocno e-commerce" - powiedział Czyczerski.

"Dzisiaj CCC w znacznie mniejszym stopniu zależy od dekoniunktury, która dotyka nas w sklepach stacjonarnych, gdyż 40-50 proc. sprzedaży generujemy już w e-commerce" - dodał.

Grupa CCC zamknie w tym roku łącznie 108 sklepów

"Grupa CCC kontynuuje realizację strategii GO.22, koncentrując działalność na regionie CEE i rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Jednocześnie, w odpowiedzi na dynamiczne zmiany otoczenia, spółka zrewidowała plany ekspansji sieci sklepów CCC, decydując się na istotne ograniczenie rozwoju powierzchni (jedynie +9 tys. m kw. na koniec Q3 od początku roku vs. początkowe plany +60 tys. m kw.). Ponadto, w tym roku grupa CCC zamknie łącznie 108 sklepów" - napisano.

Jak dodano, dzięki relatywnie krótkim terminom umów najmu (2-3 lata), grupa ma dużą elastyczność kształtowania przyszłych rozmiarów i struktury sieci.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec trzeciego kwartału 2020 roku wynosiła 688 tys. m kw.

Na koniec września 2020 roku grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1.053 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 66 platform online w całej Europie: eobuwie. pl, ccc. eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.(PAP Biznes)

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wybierz konto firmowe, które zarabia na Ciebie i zyskaj premię do 1250 zł.

Wybierz konto firmowe, które zarabia na Ciebie i zyskaj premię do 1250 zł.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
tomm33
"cyfryzacja, wzmacnianie e-commerce, rozbudowa oferty produktowej i zrównoważony rozwój"

Proponuje wymyśleć coś oryginalnego a nie powtarzać co doradcy podsuneli pod nos, bo widać iż ten gotowiec krążył już wczesniej po konkurencji.
Fakty są takie że zaklinaliście że widzieliście ożywienie i
"cyfryzacja, wzmacnianie e-commerce, rozbudowa oferty produktowej i zrównoważony rozwój"

Proponuje wymyśleć coś oryginalnego a nie powtarzać co doradcy podsuneli pod nos, bo widać iż ten gotowiec krążył już wczesniej po konkurencji.
Fakty są takie że zaklinaliście że widzieliście ożywienie i zrobiliście wtope z pokazaniem niespodziewanie takiej straty. Kupowanie CCC powyżej 30zł mija się z celem, wpakowałem się w ten badziew i żałuje.
caling
Ta firma tak przeinwestowała jeszcze długo przed covidem, że najdalej w przyszłym roku będzie syndyk, ceny butów z kosmosu na tle konkurencji, a pierzenie aby podnosić wartość akcji to mają opanowane do perfekcji. Zresztą jakie oni maja składniki majątku, kilka lub kilkanaście kontenerów słabej jakości butów, nie Ta firma tak przeinwestowała jeszcze długo przed covidem, że najdalej w przyszłym roku będzie syndyk, ceny butów z kosmosu na tle konkurencji, a pierzenie aby podnosić wartość akcji to mają opanowane do perfekcji. Zresztą jakie oni maja składniki majątku, kilka lub kilkanaście kontenerów słabej jakości butów, nie mogę pojąć jak inwestorzy dają się naciągać tej marce
marxs
a to nie lepiej to samo co w CCC zamówić na Aliexpress kilka razy taniej ?

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki